„Sztuka wyboru” w spocie na Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (wideo)
Narodowe Centrum Kultury z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego przygotowywało spot „Sztuka wyboru”, przekonujący do używania poprawnych form językowych. To kolejna odsłona akcji „Ojczysty - dodaj do ulubionych”.

30-sekundowa reklama prezentuje wybrane, codzienne sytuacje życiowe, w których posługujemy się językiem polskim. W kolejnych ujęciach widać szkolną salę, rozmowę nastolatki ze znajomym, młodych rodziców z małym dzieckiem. Do każdej z nich dobrano sformułowania, które często są używane w niepoprawnych formach.
Spot pokazuje, jak brzmią wzorcowo - "jest napisane", "wyłączone", "wziąć". Film wieńczy hasło "Życie to sztuka wyboru. Wybieraj mądrze, posługuj się poprawną polszczyzną".
Spot przygotowano w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty - dodaj do ulubionych”. Powstał w oparciu o zwycięską pracę konkursową 18-letniej Weroniki Kubas - zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu na scenariusz.
Kampania „Ojczysty - dodaj do ulubionych” jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 r. Jej celem jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. W 2014 w reklamie użyto postaci Miłosłowa Ojczystego i pacjentki Masakra. W ubiegłym roku akcja zachęcała do używania w tekstach polskich znaków diakrytycznych.
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego obchodzony jest 21 lutego.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: „Sztuka wyboru” w spocie na Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (wideo)