Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów
Mikołaj Wójcik, który z końcem sierpnia rozstał się z „Faktem”, zaczyna pracę w Legii Warszawa. Będzie zarządzał klubowymi mediami.
W Legii Warszawa Mikołaj Wójcik będzie kierował zespołem medialnym, rozwijał produkcję treści i nadzorował ich dystrybucję - zarówno w kanałach własnych (strona internetowa, aplikacja mobilna i profile w social media), jak i zewnętrznych.
Poprzednio Wójcik przez 6,5 roku pracował w „Fakcie” (Ringier Axel Springer Polska) jako szef działu Polityka. Z początkiem września to stanowisko przejął Tomasz Kozłowski, jednocześnie szefem działu wydarzeń i zespołu reporterów został Dariusz Burliński.
Wcześniej Wójcik był zastępcą szefa działu krajowego w „Dzienniku Gazecie Prawnej” i dziennikarzem działu politycznego w „Dzienniku”. W latach 1999-2006 pracował w „Naszym Dzienniku”.
- W dziennikarstwie politycznym spędziłem 20 lat. Ja się zmieniłem, bo zdobyłem ogromne doświadczenie. Polityka się zmieniła bo staje się coraz bardziej brutalna a coraz mniej merytoryczna. I nasze drogi się rozeszły. Nigdy nie zamierzałem się zapisywać do któregokolwiek z okopów - podsumowuje to Wójcik.
- W kilka dni od ogłoszenia mojego rozstania z „Faktem” dostałem kilka bardzo atrakcyjnych ofert, ale żadna nie miała szans w starciu z propozycją pracy dla Legii. To klub, któremu kibicuje od 35 lat i ta praca jest dla mnie spełnieniem marzeń - podkreśla. - Legia budzi ogromne emocje. Codziennie toczą się gorące dyskusje, pojawia się mnóstwo plotek, półprawd, przekłamań. Legia musi być aktywnym uczestnikiem tej debaty. Dlatego deklaruję, że będę aktywny w mediach społecznościowych, zarówno na Twitterze, jak i w pozostałych mediach - wszędzie, gdzie toczą się debaty i dyskusje o naszym Klubie i o polskiej piłce - zapowiada.
Wójcik to kolejny doświadczony dziennikarz przechodzący do Legii Warszawa - w czerwcu br. pełnomocnikiem zarządu klubu ds. rozwoju biznesu został Tomasz Siemieniec, poprzednio przez 23 lata związany z Bonnier Business Polska, z czego przez 10 lat jako redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
- Kluby piłkarskie na całym świecie stają się coraz bardziej firmami mediowymi. Tworzenie kontentu i cyfrowa transformacja to przyszłość nowoczesnej piłki, dlatego w Legii przykładamy do tego tak dużą wagę. Inwestujemy nie tylko w nowoczesne narzędzia do komunikacji z kibicami, ale także w najlepszych ludzi, którzy będą tworzyli treści dla naszych mediów. Dlatego bardzo się cieszę, że Mikołaj dołączył do naszego zespołu i będziemy mogli skorzystać z jego doświadczenia - mówi Dariusz Mioduski, prezes i właściciel Legii Warszawa.
Legia to zdecydowanie najpopularniejszy polski klub sportowy, także pod względem zasięgu w mediach. Jej serwis internetowy w październiku ub.r. zanotował 126,8 tys. użytkowników i 1,59 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na Facebooku Legia ma 951 tys. fanów, na Twitterze - 298 tys. obserwujących, a na YouTubie - 117 tys. subskrybentów. Od kwietnia cotygodniowy program o klubie jest emitowany w TVP Sport.
Według danych Deloitte w ub.r. przychody Legii Warszawa wyniosły 100,2 mln zł, po spadku ze 138,3 mln zł w 2017 roku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów