Tłumy ruszyły do kin na film „Minecraft". Przebił „Kler”
„Minecraft: Film” zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas „weekendu otwarcia”.

Film pobił dotychczasowe rekordy takich tytułów jak „Kler” (935 tys.), „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (834 tys.) czy „Shrek Trzeci” (797 tys.).
Rekord w Polsce i na świecie
„Minecraft: Film” bił rekordy również na rynkach globalnych, stając się numerem jeden na całym świecie. Polska ze swoim wynikiem znalazła się na trzecim miejscu w Europie wyprzedzając tak duże rynki jak Francja, Hiszpania czy Włochy.
– Wiedzieliśmy, że „Minecraft” ma ogromną bazę fanów w Polsce, ale to, co wydarzyło się w ten weekend, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Publiczność dopisała w całym kraju, od pierwszego pokazu do ostatniego miejsca w kinach. To historyczny moment dla rynku kinowego i dla naszej dystrybucji – powiedział Paweł Dutkalski, szef dystrybucji Warner Bros. Polska.
Oświadczenie szefów WB. MPG
Entuzjazmu nie kryją również Mike De Luca & Pam Abdy, szefowie Warner Bros. Motion Picture Group:
– Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że „Minecraft: Film” został tak ciepło przyjęty przez widzów na całym świecie. Składamy gratulacje Jaredowi Hessowi i jego ekipie filmowej, a także studiom Legendary, Vertigo, Mojang oraz naszej fenomenalnej obsadzie – na czele z Jasonem Momoą, Jackiem Blackiem, Emmą Myers, Sebastianem Hansenem, Danielle Brooks i Jennifer Coolidge – którzy sprawili, że film stał się obowiązkowym wydarzeniem kinowym dla widzów w każdym wieku.
Dziesięcioletnia droga „Minecrafta” na ekrany była prowadzona z ogromną starannością przez Jessego Ehrmana z WBP i jego zespół – jesteśmy zachwyceni, że ich wysiłki spotkały się z tak niesamowitym odzewem. Pomysłowa kampania marketingowa pod przewodnictwem Dany Nussbaum, Christiana Davina, Johna Stanforda i ich zespołów, w połączeniu ze strategicznym globalnym planem dystrybucji przygotowanym przez Jeffa Goldsteina i jego zespół, doprowadziła do spektakularnego sukcesu. Składamy podziękowania im – oraz wszystkim działom WBD, które wspierały ten film – za ich niezwykłą pracę.
Poza popularnością gry „Minecraft” w Polsce, wpływ na wysoką frekwencję miały również warunki pogodowe. Gdyby film debiutował latem, na pewno mniej widzów odwiedziłoby kina. Pogoda nie dopisała w miniony weekend, co przełożyło się na chętne wizyty całych rodzin w kinach.
McDonald's partnerem filmu
Istotny był również fakt, że McDonald’s ogłosił partnerstwo z „Minecraft: Film” i nowy zestaw w ofercie. Partnerstwo polega na tym, że świat filmu przeniesiono do restauracji.
– McDonald's to marka, która jest blisko swoich gości, wsłuchując się w ich głosy. To właśnie nasi oddani fani kształtują obecność złotych łuków w popkulturze i inspirują nas do ekscytujących partnerstw, w tym do najnowszego z „Minecraft: Film”. Fani „Minecraft” przez lata zapraszali nas do swojego uniwersum w świecie gry, a my postanowiliśmy pójść w ślad za ich głosem i razem z nimi budować rozpikselowaną rzeczywistość. Odblokowaliśmy tryb kreatywności, a kolejnym poziomem, na który wskoczyliśmy 2 kwietnia, jest nowy zestaw w ofercie McDonald's. Fani złotych łuków i uniwersum Minecraft, będą mogli go zbudować według własnego pomysłu, tak jak w grze – mówi Maciej Kuś, marketing manager McDonald’s Polska.
Nowy zestaw miał premierę 2 kwietnia. Na gości McDonald’s czeka również specjalny merch oraz gadżety, które będzie można wygrać w aplikacji McDonald’s.
Netflix tworzy serial o „Minecrafcie”
Warto przypomnieć, że także Netflix pracuje nad serialem animowanym opartym na popularnej grze wideo zatytułowanej „Minecraft”. Serwis streamingowy tworzy nowy projekt we współpracy z Mojang Studios, szwedzkim twórcą gry.
Serial, który będzie animowany komputerowo, jest tworzony we współpracy z WildBrain, kanadyjskim studiem stojącym za innymi animowanymi projektami Netfliksa, takimi jak „Sonic Prime”, „Ninjago: Dragons Rising” i „Carmen Sandiego”.
Mojang wydał „Minecrafta” w 2011 roku. W swoim charakterystycznym pikselowym stylu gra pozwala użytkownikom budować trójwymiarowe światy z kolorowych bloków. Ponad 140 milionów osób gra co miesiąc w „Minecrafta”, co zaowocowało powstaniem spin-offów takich jak „Minecraft: Story Mode”, „Minecraft Earth”, „Minecraft Dungeons” i „Minecraft Legends”.
Dołącz do dyskusji: Tłumy ruszyły do kin na film „Minecraft". Przebił „Kler”