SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tłumy ruszyły do kin na film „Minecraft". Przebił „Kler”

„Minecraft: Film” zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas „weekendu otwarcia”.

„Minecraft”, wyd. Mojang „Minecraft”, wyd. Mojang

Film pobił dotychczasowe rekordy takich tytułów jak „Kler” (935 tys.), „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (834 tys.) czy „Shrek Trzeci” (797 tys.).

Rekord w Polsce i na świecie 
„Minecraft: Film” bił rekordy również na rynkach globalnych, stając się numerem jeden na całym świecie. Polska ze swoim wynikiem znalazła się na trzecim miejscu w Europie wyprzedzając tak duże rynki jak Francja, Hiszpania czy Włochy.

– Wiedzieliśmy, że „Minecraft” ma ogromną bazę fanów w Polsce, ale to, co wydarzyło się w ten weekend, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Publiczność dopisała w całym kraju, od pierwszego pokazu do ostatniego miejsca w kinach. To historyczny moment dla rynku kinowego i dla naszej dystrybucji – powiedział Paweł Dutkalski, szef dystrybucji Warner Bros. Polska.

Oświadczenie szefów WB. MPG 
Entuzjazmu nie kryją również Mike De Luca & Pam Abdy, szefowie Warner Bros. Motion Picture Group:

– Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że „Minecraft: Film” został tak ciepło przyjęty przez widzów na całym świecie. Składamy gratulacje Jaredowi Hessowi i jego ekipie filmowej, a także studiom Legendary, Vertigo, Mojang oraz naszej fenomenalnej obsadzie – na czele z Jasonem Momoą, Jackiem Blackiem, Emmą Myers, Sebastianem Hansenem, Danielle Brooks i Jennifer Coolidge – którzy sprawili, że film stał się obowiązkowym wydarzeniem kinowym dla widzów w każdym wieku.

Dziesięcioletnia droga „Minecrafta” na ekrany była prowadzona z ogromną starannością przez Jessego Ehrmana z WBP i jego zespół – jesteśmy zachwyceni, że ich wysiłki spotkały się z tak niesamowitym odzewem. Pomysłowa kampania marketingowa pod przewodnictwem Dany Nussbaum, Christiana Davina, Johna Stanforda i ich zespołów, w połączeniu ze strategicznym globalnym planem dystrybucji przygotowanym przez Jeffa Goldsteina i jego zespół, doprowadziła do spektakularnego sukcesu. Składamy podziękowania im – oraz wszystkim działom WBD, które wspierały ten film – za ich niezwykłą pracę.

Poza popularnością gry „Minecraft” w Polsce, wpływ na wysoką frekwencję miały również warunki pogodowe. Gdyby film debiutował latem, na pewno mniej widzów odwiedziłoby kina. Pogoda nie dopisała w miniony weekend, co przełożyło się na chętne wizyty całych rodzin w kinach.

 McDonald's partnerem filmu

Istotny był również fakt, że McDonald’s ogłosił partnerstwo z „Minecraft: Film” i nowy zestaw w ofercie. Partnerstwo polega na tym, że świat filmu przeniesiono do restauracji.

– McDonald's to marka, która jest blisko swoich gości, wsłuchując się w ich głosy. To właśnie nasi oddani fani kształtują obecność złotych łuków w popkulturze i inspirują nas do ekscytujących partnerstw, w tym do najnowszego z „Minecraft: Film”. Fani „Minecraft” przez lata zapraszali nas do swojego uniwersum w świecie gry, a my postanowiliśmy pójść w ślad za ich głosem i razem z nimi budować rozpikselowaną rzeczywistość. Odblokowaliśmy tryb kreatywności, a kolejnym poziomem, na który wskoczyliśmy 2 kwietnia, jest nowy zestaw w ofercie McDonald's. Fani złotych łuków i uniwersum Minecraft, będą mogli go zbudować według własnego pomysłu, tak jak w grze – mówi Maciej Kuś, marketing manager McDonald’s Polska.

Nowy zestaw miał premierę 2 kwietnia. Na gości McDonald’s czeka również specjalny merch oraz gadżety, które będzie można wygrać w aplikacji McDonald’s.

Netflix tworzy serial o „Minecrafcie” 

Warto przypomnieć, że także Netflix pracuje nad serialem animowanym opartym na popularnej grze wideo zatytułowanej „Minecraft”. Serwis streamingowy tworzy nowy projekt we współpracy z Mojang Studios, szwedzkim twórcą gry.

Serial, który będzie animowany komputerowo, jest tworzony we współpracy z WildBrain, kanadyjskim studiem stojącym za innymi animowanymi projektami Netfliksa, takimi jak „Sonic Prime”, „Ninjago: Dragons Rising” i „Carmen Sandiego”.

Mojang wydał „Minecrafta” w 2011 roku. W swoim charakterystycznym pikselowym stylu gra pozwala użytkownikom budować trójwymiarowe światy z kolorowych bloków. Ponad 140 milionów osób gra co miesiąc w „Minecrafta”, co zaowocowało powstaniem spin-offów takich jak „Minecraft: Story Mode”, „Minecraft Earth”, „Minecraft Dungeons” i „Minecraft Legends”.

Dołącz do dyskusji: Tłumy ruszyły do kin na film „Minecraft". Przebił „Kler”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DW
Hmm... średnio to świadczy o gustach "oglądaczy". Kler był kontrowersyjny ale realizacyjnie na bardzo wysokim poziomie. To smutne, że wyprzedził go jakiś twór filmopodobny.
1 0
odpowiedź