Młodzi ludzie odwracają się od telewizji. Pokazuje to raport regulatora
Po raz pierwszy poniżej 50 proc. spadł udział młodych Brytyjczyków, którzy przynajmniej raz w tygodniu oglądają telewizję – pokazuje raport regulatora rynku telekomunikacyjnego Ofcom.

W najnowszym badaniu brytyjskiego Ofcomu, dotyczącego konsumpcji mediów w różnych grupach wiekowych, widoczne jest coraz niższe zainteresowanie telewizją wśród młodych osób.
Tylko 48 proc. Brytyjczyków w grupie wiekowej od 16 do 24 lat ogląda telewizje przynajmniej raz w tygodniu. To mocny spadek obserwowany w ostatnich latach. Jeszcze w 2018 roku ponad trzy czwarte (76 proc.) młodzieży zaglądała do telewizji. Zmieniło się to wraz z rosnącą popularnością platform cyfrowych, głównie TikToka i YouTube’a – wskazano w raporcie Ofcomu.
Młodzież, która jednak zasiada przed ekranem telewizora, poświęca tej czynności 33 minuty dziennie. Dla porównania - średnio godzinę dłużej nastolatki spędzają w aplikacjach i platformach z wideo.
Zobacz: Fatalne prognozy dla telewizji. Stacje naziemne i satelitarne tylko w SD?
Telewizja nie przyciąga młodzieży
Negatywny dla telewizji trend widać też w jeszcze młodszych grupach wiekowych. Tylko 55 proc. dzieci w wieku od 4 do 15 lat będzie oglądać telewizję raz w tygodniu, podczas gdy w 2018 roku odsetek ten wynosił 81 proc. - opisuje Ofcom.
– Generacje Z i Alpha są przyzwyczajone do streamingu, a nie przerzucania kanałów telewizyjnych. Pragną elastyczności i błyskawicznego wyboru, a to oferują usługi na żądanie. Spędzają ponad trzy godziny dziennie na oglądaniu wideo, ale tylko 20 minut telewizji na żywo – analizuje Ian Macrae, dyrektor Ofcom ds. badań rynkowych.
Analiza wskazuje, że telewizja jest dziś w stanie przyciągnąć młodego widza niemal jedynie wydarzeniami sportowymi transmitowanymi na żywo. Dobrym przykładem jest mecz finałowy Euro 2024, rozegrany pomiędzy Anglią i Hiszpanią. Przyciągnął przed telewizory aż 15,1 mln widzów.
Telewizja to podstawowe medium seniorów - aż 95 proc. osób w wieku powyżej 65 lat nadal ogląda ją regularnie.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 
.webp)

.webp)
Dołącz do dyskusji: Młodzi ludzie odwracają się od telewizji. Pokazuje to raport regulatora
I mamy efekt.