Money.pl przed Business Insider Polska na czele serwisów gospodarczych, w dół Next.gazeta.pl (TOP10)
Wśród czołowych stron o tematyce gospodarczej-prawnej najwięcej użytkowników i odsłon ma Money.pl, w którym internauci spędzają też najwięcej czasu. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Business Insider Polska, Rp.pl i sekcja gospodarcza Interii, a duży spadek zanotował Next.gazeta.pl.
Część gospodarczo-prawną Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w czerwcu br. odwiedziło 6,1 mln realnych użytkowników, czyli 22,39 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 46,41 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 31 minut i 7 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest liderem wśród czołowych stron o tematyce gospodarczej-prawnej w każdej z tych statystyk. Zajmujący drugą pozycję Business Insider Polska (Grupa Onet-RAS Polska) zanotował 4,99 mln użytkowników, 28,65 mln odsłon oraz 5 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei Bankier.pl (Bonnier Business Polska) przy 2,22 mln użytkowników miał 39,21 mln odsłon oraz 20 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
W rankingu są dwie witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Część gospodarczo-prawna Infor.pl zanotowała 3,5 mln użytkowników i 12,67 mln odsłon, a Gazetaprawna.pl - 2,13 mln użytkowników i 6,96 mln odsłon. Z kolei portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) odwiedziło 3,05 mln internautów, którzy wykonali 11,43 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 3 minuty i 41 sekund. Te statystyki dotyczą całego serwisu Rp.pl, w którym jest też sporo treści o tematyce politycznej i kulturalnej, ponieważ nie ma w nim wydzielonej kategorii gospodarczo-prawnej.
Na liście są sekcje gospodarczo-prawne kilku portali horyzontalnych. Finanse.wp.pl zanotowały 3,11 mln użytkowników i 12,76 mln odsłon, dział gospodarczo-prawny Interii - 1,91 mln użytkowników i 17,84 mln odsłon, a Next.gazeta.pl - 1,68 mln użytkowników i 8,67 mln odsłon. Z tym ostatnim właśnie pożegnał się redaktor naczelny Rafał Hirsch.
Natomiast serwis stacji TVN24 BiS odwiedziło 1,74 mln internautów, którzy wykonali w nim 6,21 mln odsłon i spędzili średnio po 4 minuty i 34 sekundy.

Na komputerach część gospodarczo-prawna Money.pl zanotowała 4,05 mln użytkowników, 26,83 mln odsłon oraz 41 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei Bankier.pl przy 1,35 mln użytkowników miał 25,27 mln odsłon oraz 21 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.
Po ponad 2 mln odwiedzających zanotowały Business Insider Polska (2,87 mln użytkowników i 12,68 mln odsłon), Infor.pl (2,44 mln użytkowników i 8 mln odsłon) oraz Finanse.wp.pl (2 mln użytkowników i 5,91 mln odsłon). Na Gazetaprawna.pl użytkownik spędził średnio tylko 2 minuty i 55 sekund.

Na smartfonach i tabletach część gospodarczo-prawna Money.pl miała 3,52 mln użytkowników 19,58 mln odsłon oraz 6 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Business Insider Polska miał 3,11 mln użytkowników, 15,98 mln odsłon oraz 4 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W części gospodarczo-prawnej Bankier.pl internauta spędził przeciętnie 16 minut i 20 sekund, a w analogicznej sekcji Interii - 11 minut i 9 sekund.

W skali roku część gospodarczo-prawna Money.pl zyskała 2,52 pkt proc. zasięgu i 2,77 mln odsłon (to odpowiednio 12,7 i 6,4 proc. w górę), a średni czas korzystania przez użytkownika wydłużył się o 2 minuty i 33 sekundy (8,9 proc. w górę). Natomiast Business Insider Polska osiągnął wzrosty aż o 8,41 pkt proc., 19,34 mln odsłon (czyli 84,9 i 207,5 proc.), co wynika m.in. z tego, w sierpniu ub.r. stał się głównym serwisem gospodarczym Grupy Onet.pl, po wygaszeniu sekcji Biznes.onet.pl.
W przypadku Rp.pl zasięg zwiększył się o 2,32 pkt proc. (czyli 26,1 proc.), a liczba odsłon - o 1,01 mln (9,7 proc.). Natomiast sekcja gospodarczo-prawna Interii zyskała 0,96 pkt proc. (czyli 15,9 proc.).
Z kolei część gospodarczo-prawna Infor.pl straciła w skali roku 0,38 pkt proc. zasięgu i 27 tys. odsłon (to odpowiednio 2,9 i 0,2 proc. w dół), a Finanse.wp.pl - 1,29 pkt proc. zasięgu, 9,2 mln odsłon oraz 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (10,1, 41,9 i 23,7 proc. w dół).
Natomiast Next.gazeta.pl zanotował spadek zasięgu o 0,27 pkt proc., liczby odsłon o 12,83 mln oraz średniego czasu korzystania o 5 minut i 45 sekund (czyli o 4,2, 59,7 i 40,5 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insider Polska na czele serwisów gospodarczych, w dół Next.gazeta.pl (TOP10)