Gwiazda YouTube'a zasponsorowała 1000 osób operacje zaćmy
Jimmy Donaldson, znany również jako MrBeast - najpopularniejszy indywidualny twórca w serwisie YouTube - opłacił operacje zaćmy u tysiąca osób, których nie było stać na taki zabieg.

MrBeast niedawno wyprzedził PewDiePie i stał się największym na świecie indywidualnym twórcą na YouTube pod względem liczby subskrypcji. Obecnie ma ich ponad 130 mln.
Na YouTube MrBeast nagrywa od 2012 roku, ale prawdziwą sławę zyskał w 2018 roku, przekazując tysiące dolarów dla małych twórców z Twitcha i youtuberów. Wielu nowych obserwujących zdobywał organizując duże konkursy z nagrodami dla fanów. Współpracował z serwisem Netflix przy promocji serialu "Squid Game", gdzie na potrzeby konkursu zaangażował 456 fanów serii. W czerwcu zeszłego roku rozdał 500 tys. dolarów fanom w konkursie inspirowanym "Willy Wonka & Fabryka Czekolady".
Szerokim echem odbiła się także ostatnia akcja MrBeast, dzięki której ludzie niewidomi i niedowidzący odzyskali wzrok. Youtuber sfinansował operację zaćmy u 1000 osób, których na taki zabieg nie było stać.
W minioną sobotę na swoim kanale na YouTube MrBeast opublikował 8-minutowe wideo, w którym widzimy pacjentów przed zabiegiem, a następnie ich wzruszające reakcje, gdy okazuje się, że znów mogą widzieć. W poniedziałek późnym wieczorem czasu polskiego materiał miał już ponad 52 mln wyświetleń. Krótki klip z jednym z pacjentów influencer umieścił także na Instagramie.
We helped 1,000 people see, literally. Go watch the new video!
— MrBeast (@MrBeast) January 28, 2023
I did not expect this video to do this well 😮 pic.twitter.com/XNjeUy23Zx
— MrBeast (@MrBeast) January 30, 2023
Pierwsza seria operacji w ramach zorganizowanej przez MrBeast akcji odbyła się na Florydzie. Zabiegi przeprowadzał Jeff Levenson, okulista i chirurg, który w rozmowie z CNN podkreślił, że połowa wszystkich przypadków ślepoty na świecie dotyczy ludzi, którzy potrzebują tylko 10-minutowej operacji.
"Jeśli MrBeast może rozpalić ogień i jeśli możemy uzyskać rządowe i prywatne wsparcie, możemy zwalczyć połowę ślepoty na świecie." - stwierdził Levenson.
Przy pomocy organizacji non-profit SEE International, w której Levenson pełni funkcję chief medical officera, MrBeast dotarł do osób na całym świecie mających problemy z zaćmą i brakiem pieniędzy na operację jej usunięcia. W ciągu trzech tygodni udało się przeprowadzić zabiegi u 1000 pacjentów, m.in. z Jamajki, Hondurasu, Namibii, Meksyku, Indonezji, Brazylii, Wietnamu i Kenii.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Gwiazda YouTube'a zasponsorowała 1000 osób operacje zaćmy