Nadawca byłej naziemnej stacji w upadłości. Ogromna strata
Red Carpet Media Group w drugim kwartale 2025 roku przy 4,3 mln zł przychodów sprzedażowych zanotowała aż 14,2 mln zł straty netto. To skutek przede wszystkim postawienia jej spółki zależnej Red Carpet TV w stan upadłości i naliczania od niej kar umownych przez Emitela w sprawie emisji naziemnej ViDoc TV.

Emisja naziemna ViDoc TV została zawieszona w połowie lutego br., wskutek zadłużenia Red Carpet TV wobec firmy Emitel obsługującej technicznie wszystkie multipleksy. Równocześnie spółka zaczęła przyspieszone postępowanie układowe.
Układu z wierzycielami nie udało się zawrzeć (w sprawozdaniu Red Carpet Media Group, jedynego udziałowca Red Carpet TV, podano, że doszło do tego „z uwagi na stanowisko Emitela”), dlatego – jak już informowaliśmy – spółka została postawiona w stan upadłości. 7 lipca wyznaczono dla niej tymczasowego nadzorcę sądowego.
CZYTAJ TEŻ: Nowy kanał nadaje tymczasowo z dwoma logotypami
Ponadto w połowie marca komornik zajął wszystkie udziały Red Carpet TV. W konsekwencji Red Carpet Media Group nie może „rozporządzać, obciążać ani realizować zajętego prawa” (prawa własności tych udziałów – przyp.) ani „pobierać żadnego świadczenia przysługującego z zajętego prawa”.
Kary dla Emitela i ogromny odpis
To wszystko odzwierciedliło się w tegorocznych wynikach finansowych grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. W drugim kwartale firma co prawda wypracowała wzrost przychodów sprzedażowych rok do roku o 29,7 proc. do 4,3 mln zł, ale jej koszty operacyjne poszły w górę dużo mocniej – z 1,83 do 5,77 mln (z czego te na usługi obce: z 1,42 do 4,49 mln).
Spółka w sprawozdaniu zaznaczyła, że jej koszty zostały obciążone przez kary umowne, które Emitel nakłada na Red Carpet TV w związku z zawieszeniem emisji naziemnej ViDoc TV. W całym minionym półroczu owe kary wyniosły 3,82 mln zł, z czego 2,55 mln przypadło na drugi kwartał.
W konsekwencji w drugim kwartale wynik sprzedażowy brutto grupy Red Carpet Media Group poszedł w dół r/r z 1,49 mln zł zysku do 1,47 mln straty, a w całym półroczu: z 2,27 mln zysku do 1,21 mln straty.
CZYTAJ TEŻ: KRRiT przedłużyła szereg koncesji i rozstrzygnęła konkurs
A to nie wszystko. Skoro Red Carpet TV została postawiona w stan upadłości, Red Carpet Media Group dokonała odpisu w kwocie 12,31 mln zł dotyczącego jej posiadanych udziałów. Dlatego w drugim kwartale zanotowała 14,19 mln zł straty netto, a w skali półrocza – 13,93 mln, podczas gdy rok wcześnie zarobiła na czysto odpowiednio 1,15 i 2,07 mln.

Zysk „w dłuższej perspektywie”
Red Carpet Media Group w sprawozdaniu zwróciła jednak uwagę, że ViDoc TV i jej pozostałe stacje nadal są emitowane przez operatorów kablowych, satelitarnych i streamingowych.
Firma nie traci przy tym optymizmu. – W ostatecznym podsumowaniu proporcjonalna do zasięgu naziemnego, utrata przychodów spółki zależnej (Red Carpet TV – przyp.) z jednoczesnym znaczącym zmniejszeniem kosztów (nadawanie naziemne) przynosi i w dłuższej perspektywie przyniesie w efekcie, zdaniem zarządu, pozytywny wynik finansowy – stwierdziła.
Dołącz do dyskusji: Nadawca byłej naziemnej stacji w upadłości. Ogromna strata