Najpopularniejsze polskie witryny internetowe
Znaczenie Internetu w kontekście innych mediów
W związku z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem Internetu, osobom, które wzięły udział w badaniu - zarówno tym, które korzystały z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca oraz tym, które z niego nie korzystały - zadano pytanie o preferowane medium:
Gdyby nagle znalazł się Pan na bezludnej wyspie i miał Pan/i do wyboru tylko jedno medium, które by Pan/i wybrał/a? |
Korzystał z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca |
Nie korzystał z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca |
|
| |
Telewizja |
15% |
35% |
Radio |
14% |
26% |
Prasa |
9% |
12% |
Internet |
55% |
14% |
Nie chciałbym żadnego |
6% |
10% |
Trudno powiedzieć |
1% |
3% |
Korzystanie z Internetu radykalnie zmienia układ preferowanych mediów. Ponad połowa aktywnych użytkowników Internetu zrezygnowałaby z mediów tradycyjnych na jego korzyść/ Warto zwrócić uwagę, że nawet wśród osób, które nie korzystały z Internetu w ostatnim miesiącu jest on traktowany jako potencjalny konkurent innych mediów. Internet staje się obowiązującą modą. Najwięcej do stracenia ma telewizja.
A jak przedstawia się oglądalność witryn internetowych?
Portale horyzontalne
Który z wymienionych portali odwiedził/a Pan/i w ostatnim miesiącu? |
% |
Onet |
68,7% |
Wirtualna Polska |
60,4% |
Interia |
34,6% |
Gazeta.pl |
24,0% |
Yahoo! |
14,4% |
MSN/Microsoft |
13,2% |
o2.pl |
10,0% |
Hoga.pl |
7,5% |
Neostrada.pl |
6,3% |
Brak odwiedzin któregokolwiek |
10,6% |
Zaledwie co dziesiąty aktywny internauta nie znalazł się na przynajmniej jednym z dziesięciu wymienionych portali.
Wybrane witryny tematyczne
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze polskie witryny internetowe