Strony RASP przed Facebookiem, Gov.pl z 12,5 mln użytkowników, w dół OLX.pl. W Polsce mamy 28,6 mln internautów (Gemius/PBI z marca)
W marcu br. serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska miały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook. Rządowy serwis Gov.pl odwiedziło 12,56 mln internautów, natomiast duży spadek zanotował OLX.pl. Liczba internautów w Polsce w marcu 2020 roku wyniosła ogółem 28,6 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) - 24 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,6 mln.
W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 27,3 mln użytkowników, czyli 95,4 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 8,72 mld odsłon, a każdy spędził każdej doby średnio 32 minuty i 7 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
Grupa Google rok do roku osiągnęła spore wzrosty w każdej z tych statystyk. W marcu ub.r. zanotowała 26,71 mln odwiedzających, 93,51 proc. zasięgu, 7,21 mld odsłon oraz 28 minut i 36 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Rekordowe wyniki Ringier Axel Springer Polska
Na drugą pozycję awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, której liczba użytkowników w ciągu roku wzrosła z 21,44 do 23,25 mln (co przełożyło się na wzrost zasięgu z 75,08 do 81,2 proc.), liczba odsłon - z 2,3 do 2,82 mld, a średni dobowy czas korzystania zmalał z 24 minut i 38 sekund do 21 minut i 46 sekund.
Do wzrostu zasięgu mocno przysłużył się Medonet, który w marcu br. odwiedziło 12,45 mln internautów, wykonując ponad 99 mln odsłon. Serwis miał ponad dwa razy więcej odwiedzających niż druga najpopularniejsza witryna z kategorii zdrowotnej.
W informacjach i publicystyce Onet przed WP.pl, a TVN24.pl i Wyborcza.pl przed Interią i Gazeta.pl (TOP10)
Przeglądarkowa wersja Facebooka zanotowała wzrost liczby użytkowników z 22,16 do 22,98 mln, zasięgu z 77,6 do 80,3 proc. oraz spadek liczby odsłon z 3,39 do 3,16 mld.
Grupa Wirtualna Polska ze spadkiem odwiedzających
Grupa Wirtualna Polska przy spadku liczby odwiedzających z 22,49 do 22,28 mln i zasięgu z 78,74 do 77,8 osiągnęła wzrost liczby odsłon z 3,06 do 4,06 mld odsłon oraz średniego dobowego czasu korzystania z 36 minut i 54 sekund do 42 minut i 39 sekund.
W tej ostatnie statystyce Grupa Wirtualna Polska jest liderem, a poziom 30 minut oprócz Grupy Google przekroczyła jeszcze Grupa TVN (37 minut i sekunda)
W związku z epidemią koronawirusa bardzo dużą popularnością cieszył się serwis Gov.pl, w którym uruchomiono rozbudowaną sekcję z informacjami o pandemii. W marcu witrynę odwiedziło 12,56 mln internautów, wykonując 108,6 mln odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 3 minuty i 19 sekund.
85 proc. więcej użytkowników stron o zdrowiu. Medonet zdecydowanym liderem, tylko Poradnikzdrowie.pl w dół (TOP10)
W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,6 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 24 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,6 mln.
Google.com zanotowało 26,71 mln użytkowników, 7,44 mld odsłon oraz 30 minut i 10 sekund średniego dobowego czasu korzystania (wobec 25,83 mln użytkowników, 5,71 mld odsłon oraz 26 minut i 19 sekund średniego czasu rok wcześniej), a Google.pl - 15,03 mln odwiedzających, 1,16 mld odsłon oraz 15 minut i 55 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na Allegro.pl liczba użytkowników zmalała z 17,65 do 17,39 mln, przez co serwis został pod tym względem wyprzedzony przez Onet.pl (wzrost z 17,32 do 19,83 mln) i WP.pl (z 16,7 do 18,45 mln).
Spory spadek zanotował OLX.pl - z 14,31 do 12,47 mln odwiedzających i z 1,82 do 1,38 mld odsłon.
Na WP.pl każdy użytkownik spędzał w ciągu doby średnio 39 minut i 31 sekund, na Google.com - 30 minut i 10 sekund, a na Interii - 28 minut i 28 sekund.
Na komputerach Grupa Google miała 22,73 mln użytkowników, 3,42 mld odsłon oraz 31 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę, wobec 21,8 mln użytkowników, 3,46 mld odsłon oraz 29 minut i 9 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 14,1 do 16,77 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (w górę z 15,63 do 16,34 mln).
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN użytkownik spędzał każdego dnia przeciętnie 55 minut i 20 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 46 minut i 2 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 44 minuty i 10 sekund.
Google.com na komputerach zanotowało rok do roku wzrost liczby odwiedzających z 20,65 do 21,84 mln, zasięgu z 72,3 do 76,3 proc., liczby odsłon z 2,61 do 2,73 mld odsłon oraz przeciętnego dobowego czasu korzystania z 27 minut i 35 sekund do 30 minut i 16 sekund.
Onet i WP.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Google.pl i Allegro.pl. Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędzał średnio 40 minut i 9 sekund, na WP.pl - 40 minut i 4 sekundy, a na Interii - 33 minuty i 45 sekund.
Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Strony RASP przed Facebookiem, Gov.pl z 12,5 mln użytkowników, w dół OLX.pl. W Polsce mamy 28,6 mln internautów (Gemius/PBI z marca)
nie pęknie.