Allegro wyprzedziło Facebooka i RASP, a SE.pl Gazeta.pl. 25,5 mln Polaków codziennie w internecie (Mediapanel z listopada)
W listopadzie br. serwisy i aplikacje internetowe Allegro miały więcej użytkowników niż te należące do Ringier Axel Springer Polska, a portal „Super Expressu” SE.pl wyprzedził Gazeta.pl. Duże spadki zanotowały o2.pl, Wyborcza.pl i TVN24.pl. Z internetu każdego dnia korzysta średnio 25,5 mln Polaków.
Według nowego badania Mediapanel w listopadzie br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,33 mln polskich użytkowników, czyli 97,6 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast wersja www i aplikacja YouTube’a zanotowały 25,74 mln użytkowników i 88,7 proc. zasięgu.
Mediapanel realizowany od września
Listopad był drugim miesiącem, z którego wyniki Mediapanelu zostały upublicznione. jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Badania składa się z pasywnego pomiaru korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.
W internecie badanie ma zostać uzupełnione o pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel). Jest realizowana, tak jak poprzednie badanie, przez Gemius na zlecenie PBI.
Obie firmy podkreślają, że dokładne zestawianie wyników Mediapanelu i badania Gemius/PBI sprzed roku jest niemiarodajne, dlatego w tekście porównujemy wyniki nowego badania z listopada i października br.
W górę Allegro, OLX i e-sklepy z elektroniką
Z miesiąca na miesiąc Grupa Google zyskała 62,8 tys. polskich internautów, a YouTube stracił 23,9 tys. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,78 do 22,14 mln użytkowników
Liczba użytkowników Grupy Allegro poszła w górę z 20,81 do 21,75 mln, dzięki czemu wydawca wskoczył na czwarte miejsce, spychając w dół Ringier Axel Springer Polska (zanotował wzrost z 21,73 do 21,74 mln) i przeglądarkowego Facebooka (wzrost z 21,67 do 21,69 mln).
Na rozkręcającym się sezonie zakupów przedświątecznych, spotęgowanym w internecie przez zamknięcie większości stacjonarnych sklepów niespożywczych, skorzystała też Grupa OLX. Liczby użytkowników jej serwisów i aplikacji wzrosła miesiąc do miesiąca z 17,56 do 17,84 mln, dzięki czemu wysunęła się przed Grupę Polska Press (spadek 18,33 do 17,42 mln) i Grupę Gazeta.pl (spadek z 17,92 do 17,29 mln).
W czołowej dwudziestce pojawiły się dwa sklepy internetowe z elektroniką: Mediaexpert.pl (odwiedziło go 11,62 mln internautów) i euro.com.pl (9,82 mln).
Spadki TVN, Eurozetu i RMF FM
Mocno zmalała natomiast odwiedzalność kilku wydawców stron i aplikacji głównie z treściami dziennikarskimi. Grupa TVN zanotowała spadek odwiedzających z 14,85 do 13,9 mln.
W przypadku Grupy Eurozet liczba użytkowników zmniejszyła się z 13,14 do 11,73 mln, w przypadku Grupy RMF - z 11,12 do 10,15 mln, a na stronach i w aplikacjach Grupy Iberion - z 12,93 do 12,22 mln.
29 mln internautów w Polsce
W ramach Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29 mln, z czego 25,5 mln osób korzystających z sieci codziennie.
Identyczne szacunki podano w wynikach z października.

SE.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Google.com odwiedziło w listopadzie 27,27 mln polskich internautów, a Google.pl 12,38 mln, wobec odpowiednio 27,46 i 12,03 mln miesiąc wcześniej.
Allegro.pl osiągnęło wzrost z 18,55 do 19,62 mln użytkowników, OLX.pl - z 13,42 do 14,11 mln, a Ceneo.pl - z 12,25 do 13,65 mln. Na Onet.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się z 18,48 do 17,97 mln, a na WP.pl - z 18,2 do 17,97 mln.
Pogorszyły się też wyniki kilku innych portali z treściami. Gazeta.pl zanotowała spadek liczby użytkowników z 12,03 do 11,45 mln, przez co została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała z 11,66 do 11,61 mln oraz przez o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ze wzrostem z 11,16 do 11,72 mln.
Poza czołową dwudziestką znalazły się w listopadzie Wyborcza.pl (w październiku miała 10,95 mln użytkowników) i TVN24.pl (10,78 mln użytkowników miesiąc wcześniej). Na Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) liczba odwiedzających spadła z 11,73 do 10,37 mln, a na Radiozet.pl - z 12,09 do 10,91 mln.
Z kolei Interia.pl osiągnęła wzrost z 13,3 do 13,45 mln użytkowników.

Allegro przed RASP na komputerach
Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały w listopadzie 22,52 mln użytkowników i 77,6 proc. zasięgu, wobec 22,25 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.
YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 15,79 do 16,15 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,71 do 16 mln. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 14,06 do 14,44 mln, a w przypadku Grupy Allegro - z 12,65 do 13,79 mln, co tej drugiej pozwoliło wyprzedzić Ringier Axel Springer Polska (spadek z 13,17 do 13,15 mln).
W drugiej połowie rankingu Mediaexpert.pl osiągnął wzrost z 4,45 do 6,15 mln odwiedzających, Grupa Ceneo - z 5,84 do 6,72 mln, a przeglądarkowy Netflix - z 4,35 do 4,77 mln.

Na Google.com liczba użytkowników zwiększyła się z 21,73 do 21,98 mln, a na Google.pl zmalała z 9,86 do 10,29 mln. W efekcie ta druga domena wyprzedziła Onet, w którym liczba odwiedzających zmalała z 10,08 do 10,07 mln.
WP.pl zanotowała spadek z 10,53 do 10,49 mln użytkowników, Interia.pl - wzrost z 5,58 do 5,76 mln, a o2.pl - z 4,3 do 4,48 mln.
Na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 11,8 do 13,01 mln, na OLX.pl - z 6,47 do 6,88 mln zł, a na Ceneo.pl - z 5,73 do 6,61 mln.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Allegro wyprzedziło Facebooka i RASP, a SE.pl Gazeta.pl. 25,5 mln Polaków codziennie w internecie (Mediapanel z listopada)
nie wiem czy to jest powodu do dumy - to trochę jakby być dumnym z tego ze się nie myjesz pod pachami.