Najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam: Biedronka, Allegro, Lidl
Biedronka, Allegro i Lidl to marki najbardziej widoczne na polskim rynku w roku 2023, jeśli chodzi o znajomość reklam wśród ogółu dorosłych Polaków – wynika z rankingu YouGov Ad Awareness 2023.

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Ad Awareness zajmują marki Biedronka, Allegro i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą 3 p.p., uplasował się McDonald’s. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Żabka, CCC, Media Expert, KFC, Rossman i Coca-Cola. To marki, których reklamy nam najbardziej zapadły w pamięć.

Ranking tworzony jest o autorski wskaźnik Ad Awareness. Ocenia marki cieszące największą znajomością reklam wśród konsumentów oraz te, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022).
Zobacz: Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. W ofercie 4 tysiące produktów
Najszybciej zyskujące marki: Revolut, Twix i Action
Ranking Top 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost znajomości reklam wśród konsumentów w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Revolut, Twix i Action. Czwarta pozycja przypadła mace Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się Uniqa, empik.com i PayPo.
Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Oshee i Allegro.

Autorzy opracowania zwracają uwagę, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o znajomość reklam.
„Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w tym badaniu” – czytamy w raporcie.
Wzrost znajomości reklam w wielu przypadkach przełożył się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym informowano przy okazji publikacji wyników raportu YouGov Best Brands.
- Na liście YouGov Ad Awareness Top 10 znajdują się marki, które od lat prowadzą intensywną komunikację. Szczególnie ciekawe jest zestawienie Top Improvers, które pokazuje, że warto inwestować w reklamę. Ogólnie jednak ubiegły rok nie należał pod tym względem do udanych, ale ograniczenie komunikacji to błąd, gdyż prawie zawsze oznacza zachwianie pozycji marki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek, realizowane codziennie. Badanie jest realizowane przez firmę YouGov od 2019 r. i obejmuje kilkaset marek obecnych na polskim rynku w kilkunastu kategoriach. Roczna wielkość próby wynosi N=9000 osób dla każdej kategorii

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam: Biedronka, Allegro, Lidl