Największe marki stawiają na YouTube'a: 611 tys. filmów i 40 mld obejrzeń
100 największych światowych marek prowadzi w serwisie YouTube ponad 2,4 tys. kanałów, produkowane przez nie filmy są coraz chętniej oglądane. Najmniej lubiane są brandy z sektora finansowego, a najbardziej te z branży medialnej i rozrywkowej.

Informacji dotyczących aktywności największych światowych marek w serwisie YouTube dostarczył raport przygotowany wspólnie przez Google i firmę analityczną Pixability. Analizie poddano wyłącznie te firmy, które znalazły się w rankingu najcenniejszych marek Interbrand 2014 Best Global Brands (zobacz to zestawienie).
Według obliczeń treści wideo opublikowane przez największe firmy na YouTubie zebrały łącznie ponad 40 mld odtworzeń. W ciągu ostatniego roku miesięczna liczba odsłon tych filmów wzrosła średnio o 55 proc., o 29 proc. zwiększyła się natomiast liczba klipów, które użytkownicy obejrzeli ponad milion razy. W 2015 r. w serwisie średnio co 18,5 minuty pojawiał się nowy film publikowany przez którąś z firm z pierwszej setki rankingu Interbrand.
100 najcenniejszych światowych marek zgromadziło łącznie z górą 90 mln polubień oraz 8,9 mln kliknięć wyrażających dezaprobatę. Pod filmami publikowanymi przez firmy ukazało się w sumie ponad 16 mln komentarzy. 2434 kanały prowadzone przez marki posiadają ponad 73 mln subskrybentów, których liczba w ostatnim roku wzrosła o 47 proc.
Największą sympatią użytkowników YouTube’a cieszą się firmy działające w branży mediów i rozrywki. Natomiast największą liczbę negatywnych komentarzy zbierają spółki z segmentu finansów.
- Sympatie i antypatie dotyczące największych marek na YouTubie nie zawsze odzwierciedlają faktyczny stosunek użytkowników do tych firm – wyjaśnia Andreas Goeldi, CTO w Pixability. - Odsłony, lajki i komentarze są często inspirowane chwilowym nastrojem internautów, którzy poszukują na YouTubie ujścia dla swych emocji.
Raport zwraca też uwagę na fakt, że coraz więcej marek publikuje w serwisie dłuższe klipy zawierające elementy kontent marketingu. Ok. 10 proc. klipów wyprodukowanych przez największe firmy trwa powyżej 10 min., a wiele z filmów nie zawiera nawet nazwy konkretnej marki. Raport podaje przykłady Red Bulla z filmami o sporcie, czy firmy American Express, która zamieściła na YouTubie serię reportaży, w których dziennikarze podróżując przez Stany Zjednoczone pytali napotkanych ludzi o to, czym jest „Amerykański sen”.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Największe marki stawiają na YouTube'a: 611 tys. filmów i 40 mld obejrzeń