SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa strona Polsatu podobna do ABC.com

Uruchomiona nowa strona internetowa Polsatu zdaniem części ekspertów przypomina serwis amerykańskiej telewizji ABC. Polsat podkreśla jednak, że projekt witryny to autorski pomysł.

Nowy serwis, który dostępny pod adresem polsat.com.pl, prezentuje przede wszystkim ofertę programową Polsatu. Ponadto znaleźć można w nim m.in. ogólne wiadomości o stacji i jej władzach, sylwetki gwiazd oraz program wszystkich kanałów należących do grupy Polsatu.

Strona zbudowana jest w technologii flash i zawiera elementy animacji. Dominującym kolorem w nowym serwisie jest czarny. Właśnie ta barwa oraz układ poszczególnych elementów na stronie sprawiły, że pojawiły się głosy o dużym podobieństwie witryny do strony internetowej innej stacji.

- Serwis sprawia wrażenie tymczasowego, a wykonanie łudząco przypomina WWW amerykańskiej telewizji ABC - mówi nam Michał Lubański, dyrektor kreatywny Emarketing Experts - Czyżby brakowało pomysłu? - zastanawia się. Podobne opinie znalazły się także na naszym forum.

Polsat odpiera jednak zarzuty o inspirowanie się rozwiązaniami obecnymi w serwisie ABC (abc.com). - Projekt strony jest autorskim pomysłem Telewizji Polsat, spółki Re:define i agencji interaktywnej Simple Communication - mówi nam Maciej Stec, członek zarządu stacji.

- Oczywiście tak jak w przypadku wszystkich nowych projektów - jest to kompilacja bardzo wielu szczegółowych pomysłów dotyczących warstwy graficznej, nawigacyjnej i funkcjonalnej, które w takiej czy innej formie już gdzieś funkcjonują. Jeżeli ktoś widzi podobieństwa pomiędzy naszą witryną a stroną abc.com, to jest nam tylko miło, że jesteśmy porównywani z takimi dobrymi wzorcami. Jednakże oprócz czarnego tła, które rzeczywiście jest identyczne, pozostałe elementy strony różnią się znacznie - dodaje Stec.

Strona Polsatu
foto


Strona ABC
abccom


A jak nowy serwis Polsatu wypada na tle poprzedniej wersji? Jakie ma wady i zalety? Na pytania próbowali odpowiedzieć eksperci z agencji interaktywnych.

erykorlowskiEryk Orłowski, dyrektor zarządzający Komitywa.com, spółki zależnej K2 Internet

Ponieważ twórcy zapewniają, że nowy polsat.com.pl to wersja wstępna, nie chcę oceniać aspektów funkcjonalno-użytecznościowych serwisu. Znalazłoby się wiele pułapek - proszę spróbować wyłączyć dźwięk, albo znaleźć wieczorną ramówkę na inny dzień niż "Dziś"... Pierwsze wrażenie wizualne? Nareszcie nie atakuje mnie kłująca w oczy czerwień. Owszem, na ekranie wszystko tańczy i śpiewa, ale taka koncepcja stacji. W porównaniu do poprzedniej wersji, zdecydowanie bardziej estetyczna realizacja filozofii masowej rozrywki.

Zastanawia mnie tylko, jak tego rodzaju migającym flashowym interfejsem radzi sobie starsza grupa odbiorców Polsatu... Porównanie do TVN? Patrząc wyłącznie przez pryzmat serwisów www, można by przypuszczać, że Polsat to bezpretensjonalna, coraz lepiej robiona telewizja. Tymczasem TVN, puszczając oko do tego samego odbiorcy, próbuje być bardziej wysmakowana. Z naciskiem na "próbuje".

michallubanskinoweMichał Lubański, dyrektor kreatywny Emarketing Experts

Polsat w końcu zmienił mocno krytykowaną stronę internetową. Redesign teoretycznie powinien cieszyć, jednak nowa strona Telewizji Polsat niczym nie zachwyca. Serwis spełnia swoje zadanie i można w nim znaleźć większość niezbędnych informacji, jednak brakuje tu dodatkowych treści, które mogłyby nas przyciągnąć i zatrzymać na dłużej. Rozwinięty dział wideo to przykład takiego elementu. Żyjemy przecież w erze YouTube. Brak wyszukiwarki to również spory błąd, w końcu nie każdy lubi przekopywać się przez treści, by znaleźć informacje o swoim ulubionym programie. Menu główne jest nieintuicyjne, a co najmniej dwie pozycje są mało interesujące dla potencjalnego odwiedzającego. Serwis sprawia wrażenie tymczasowego, a wykonanie łudząco przypomina WWW amerykańskiej telewizji ABC. Czyżby brakowało pomysłu?

W porównaniu do głównego konkurenta - telewizji TVN, Polsat nie wypada źle, jednak serwis TVNu nie należy już do najnowszych. Obie stacje nie wykorzystują potencjału WWW. Osobiście wolę lżejszą stylistykę TVNu, jednak pod względem rozkładu contentu strony są bardzo zbliżone. Jedyne, co wyróżnia telewizję Waltera, to strona główna, która na starcie mówi nam jakie "hity" możemy zobaczyć w bieżącym dniu.

andrzejszewczykAndrzej Szewczyk, innovation manager w Artegence

Porównując z poprzednim wydaniem, nowe strony Polsatu sprawiają wrażenie dalece bardziej telewizyjnych - m.in. poprzez nasycenie niezłej jakości materiałami graficznymi, ograniczenie ilości prezentowanych tekstów i ciemne tło. Serwis komunikuje to, co w telewizji jest najważniejsze, czyli zawartość programową. Nacisk na wizytówki hitów antenowych i wizerunki gwiazd to bardzo dobre posunięcie - to samo robią od pewnego czasu główni konkurenci z rynku telewizyjnego. Program telewizyjny prezentowany jest czytelnie, choć opisy poszczególnych pozycji mogłyby prezentować wyższy stopień szczegółowości. Jeżeli serwis ma skłaniać do włączenia telewizora, brakuje elementów promujących aktualnie emitowane pozycje ramówki.

Zapewne wielu odbiorców zarzuci nowym stronom zbyt ubogą zawartość. Jestem pewien jednak, że nowa odsłona serwisu to pierwszy krok, za którym pójdą następne i strony Polsatu będą rozwijane. Fakt upublicznienia projektu już na tym etapie wynikał zapewne z pilnej potrzeby promocji wiosennej ramówki stacji.

Polsat dotąd nie rozwijał własnego silnego ośrodka w sieci, a wybrane programy udostępniał w sieci na zewnętrznych portalach. Rosnący rynek internetowy i działania konkurentów - choćby planowane uruchomienie nowego wortalu przez TVN - to fakty, na które stacja nie może dłużej nie zważać. Plotki dotyczące inwestycji w niezależne polskie serwisy internetowe oraz oficjalne komunikaty dotyczące np. planów eksploatacji w sieci praw do nadchodzących Mistrzostw Europy w piłce nożnej to wyraźne sygnały wdrażania nowej strategii obecności Polsatu w Internecie.

gkGrzegorz Kurowski, co-managing director w agencji Hypermedia

Nowy serwis Polsatu jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie od poprzedniego, jednak moim zdaniem nie odpowiada na obecne zapotrzebowania rynkowe i nie wykorzystuje potencjału Polsatu. Tak jak poprzednia wersja, działa on przede wszystkim w oparciu o program telewizyjny i jego opisy. Programy telewizyjne można już teraz odnaleźć na stronach wielu portali internetowych, dlatego nie stanowią one wartości samej w sobie.

Serwisowi brakuje zrozumienia, że internet powinien rozwijać świat kreowany przez stację w telewizji. Brakuje w nim poważniejszego potraktowania kluczowych programów i postaci Polsatu, interakcji z widzami czy rozwiązań multimedialnych.

Trudno jest porównywać nowy serwis Polsatu do aktualnego TVN-owskiego. Wizualnie, korzystniej wypada Polsat, jednak strona TVN jest zdecydowanie bogatsza w atrakcyjne dla internauty dodatki. Polsat zrobił na pewno krok we właściwym kierunku, ale nie udało mu się dogonić aktualnych tendencji w myśleniu stacji TV o internecie.

patrycjaklareckaPatrycja Klarecka, p.o. dyrektora ośrodka mediów interaktywnych TVP

Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne - strona główna Polsatu ma atrakcyjny, nowoczesny wygląd. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie na stronie głównej player'a wideo ze zwiastunami programów. Twórcy strony nie ustrzegli się jednak kilku błędów. Moim zdaniem dopracowania wymaga sposób zarządzania treściami - internauta otrzymuje zbyt dużo informacji na raz. Wrażenie chaosu potęgują też liczne ruchome moduły promocyjne. W ciekawy, ale mało funkcjonalny sposób pokazano program telewizyjny. Strona zawiera na razie niewiele treści, ale mimo wszystko dziwi mnie brak wyszukiwarki.

Dołącz do dyskusji: Nowa strona Polsatu podobna do ABC.com

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
demol65
jestem jak najbardziej za Palikotem
20 12
odpowiedź