Ogilvy Polska i LEGO Polska z nagrodą Green Pencil za najlepszą na świecie kampanię o ekologii
Ogilvy Polska i LEGO Polska otrzymały nagrodę Green Pencil za najlepszą na świecie kampanię o ekologii. Przyznano ją za projekt „Green Instructions” na festiwalu One Show 2021.Po raz pierwszy nagrodzono pracę z Polski.
One Show to organizowany od ponad 40 lat, największy festiwal designu i komunikacji marketingowej w USA. Do konkursu zgłoszono kilkadziesiąt tysięcy prac. Od 2009 roku na One Show przyznawana jest specjalna nagroda – Green Pencil. Spośród kilku tysięcy zgłoszeń wyłaniana jest tylko jedna (lub maksymalnie dwie) najlepsza kampania ekologiczna na świecie.
W poprzednich latach nagrodę Green Pencil otrzymywały takie kampanie, jak: „Save Our Species” Lacoste, „Trash Isles” czy „Inglorious Fruits and Vegetables”.
W tym roku po raz pierwszy w historii tę nagrodę otrzymała praca z Polski – kampania LEGO „Green Instructions” („Zielone Instrukcje”) zrealizowana przez Ogilvy Polska dla LEGO Polska.
Kampania rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Polegała na opublikowaniu dodatkowych „Zielonych Instrukcji” do istniejących, popularnych zestawów LEGO. Instrukcje pokazują, jak przebudować zestawy w ich bardziej ekologiczne odpowiedniki, które w prawdziwym świecie ograniczają postępowanie zmian klimatycznych, czyli jak przebudować np. auta w hulajnogi, samoloty w pociągi elektryczne, a kopalnie w elektrownie wiatrowe.
Podczas kolejnego lockdownu, po świętach Bożego Narodzenia – LEGO opublikowało materiały dydaktyczne pomocne nauczycielom w prowadzeniu lekcji o zmianach klimatycznych i o tym, jak im możemy zapobiegać jako ludzkość. Były to lekcje z użyciem tych samych „Zielonych Instrukcji”, udostępnione w formie materiałów PDF oraz lekcji video (które poprowadził Przemysław Staroń, nagrodzony w 2018 r. tytułem „Nauczyciela Roku”).
- LEGO to nie tylko zabawka, lecz także środek masowej komunikacji z najmłodszym pokoleniem. Poprzez zabawę uczymy się więcej – to właśnie doświadczenie pozwala nam najmocniej przyswajać ważne informacje. Użyliśmy więc klocków LEGO jako języka komunikacji na temat ochrony środowiska, by dotrzeć do najmłodszego pokolenia. Kampania jest spójna z globalną platformą LEGO „Rebuild The World”, została jednak w 100 proc. wymyślona lokalnie, w Polsce i zaadresowana precyzyjnie pod kątem wyzwań związanych z ochroną środowiska w naszym kraju – powiedział Maciej Twardowski, executive creative director Ogilvy Polska.
Beata Kucejko, LEGO marketing director Poland, Ukraine & Baltics komentuje: - Kampania „Zielone Instrukcje” jest lokalną i wyjątkową interpretacją naszej globalnej platformy „Rebuild The World”. Realizuje ona jednak w bardzo unikalny sposób temat lokalny – związany z Polską – i adresuje temat edukacji o zmianach klimatycznych w sposób, jaki nie został użyty nigdzie indziej. Czujemy się uhonorowani nagrodą, jaką odbieramy razem z Ogilvy Polska – nagrodą w jakże ważnym obszarze komunikacji. Jest ona potwierdzeniem autentyczności jednego z filarów działalności LEGO, czyli troski o naszą planetę. LEGO jest marką, która inspiruje przyszłych budowniczych świata. Cieszę się niezmiernie, że znaleźliśmy podczas tego niełatwego okresu, jakim były ostatnie miesiące, sposób na naukę przez zabawę, zwłaszcza w tak istotnym temacie.
Dwa dodatkowe wyróżnienia
Ogilvy Polska i LEGO Polska za kampanię „Zielone Instrukcje” oprócz Green Pencil otrzymały na festiwalu One Show dwa wyróżnienia (Merit) w kategoriach: „Experiential & Immersive - Physical Products” oraz „IP & Products - Integrated Digital & Physical Product”. Kampania została również nagrodzona prestiżową nagrodą Graphite PENCIL w kategorii Impact na tegorocznym festiwalu D&AD w Londynie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Ogilvy Polska i LEGO Polska z nagrodą Green Pencil za najlepszą na świecie kampanię o ekologii