Gigant reklamowy ujednolica adresy e-mail. Koniec domen agencji w poczcie
Omnicom Group, do którego w Polsce należą m.in. takie agencje, jak DDB Warszawa czy OMD Polska wycofa indywidualne domeny w adresach e-mail. Niezależnie od nazwy agencji, dla której pracują, wszyscy będą używać teraz adresów e-mail@omc.com.
Około 74 900 pracowników holdingu Omnicom na całym świecie przejdzie na ujednolicony format wiadomości e-mail "firstname.lastname@omc.com" – niezależnie od marki agencji, dla której pracują.
"Jak być może już wiesz, Omnicom koncentruje się na połączeniu unikalnych mocnych stron naszych marek agencyjnych z usprawnionym wsparciem wspólnych operacji, aby stworzyć bardziej zwinną organizację" – napisał Craig Cuyar, starszy wiceprezes i globalny CIO Omnicom, w wiadomości skierowanej do pracowników, do której dotarł Adweek. "W ramach tego upraszczamy nasze podejście do IT, jednocząc naszą organizację pod jednym, ujednoliconym adresem e-mail".
Centralizacja funkcji
Władze Omnicomu zapewniają jednocześnie, że agencje zachowają tożsamość swoich marek na inne sposoby we wszystkich systemach IT, w tym "nazwy wyświetlane i podpisy e-mail".
Zmiana ta następuje w momencie, gdy holding zbliża się do sfinalizowania przejęcia IPG, które ma nastąpić sfinalizowane w drugiej połowie 2025 roku.
Zdaniem ekspertów przejęcie prawdopodobnie doprowadzi do konsolidacji i eliminacji starszych marek agencji kreatywnych po obu stronach. Z informacji Adweek wynika, że zmiana jest częścią szerszego dążenia Omnicom do centralizacji funkcji, w takich obszarach jak HR, finanse, produkcja i technologia, w celu zwiększenia wydajności, a nie krokiem w kierunku konsolidacji marek agencji.
Omnicom poinformował pracowników, że aktualizacja e-maila "uprości nasze operacje, wzmocni bezpieczeństwo danych i ułatwi nam współpracę w całej sieci".
Zobacz też: Kolejna runda zwolnień w IPG
Stopniowy proces wdrażania
Obecnie pracownicy agencji Omnicom – takich jak OMD, BBDO i PHD – często mają wiele adresów e-mail w zależności od obsługiwanych klientów. Omnicom twierdzi, że zmiana nie tylko uprości infrastrukturę IT, ale także wyeliminuje "tysiące" obecnie używanych domen.
Firma rozpoczęła już tę transformację z kilkoma grupami i agencjami. Będzie kontynuować jej stopniowe wdrażanie, migrując wszystkich pracowników Omnicom w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Gigant reklamowy ujednolica adresy e-mail. Koniec domen agencji w poczcie