Gigant reklamowy ujednolica adresy e-mail. Koniec domen agencji w poczcie
Omnicom Group, do którego w Polsce należą m.in. takie agencje, jak DDB Warszawa czy OMD Polska wycofa indywidualne domeny w adresach e-mail. Niezależnie od nazwy agencji, dla której pracują, wszyscy będą używać teraz adresów e-mail@omc.com.

Około 74 900 pracowników holdingu Omnicom na całym świecie przejdzie na ujednolicony format wiadomości e-mail "firstname.lastname@omc.com" – niezależnie od marki agencji, dla której pracują.
"Jak być może już wiesz, Omnicom koncentruje się na połączeniu unikalnych mocnych stron naszych marek agencyjnych z usprawnionym wsparciem wspólnych operacji, aby stworzyć bardziej zwinną organizację" – napisał Craig Cuyar, starszy wiceprezes i globalny CIO Omnicom, w wiadomości skierowanej do pracowników, do której dotarł Adweek. "W ramach tego upraszczamy nasze podejście do IT, jednocząc naszą organizację pod jednym, ujednoliconym adresem e-mail".
Centralizacja funkcji
Władze Omnicomu zapewniają jednocześnie, że agencje zachowają tożsamość swoich marek na inne sposoby we wszystkich systemach IT, w tym "nazwy wyświetlane i podpisy e-mail".
Zmiana ta następuje w momencie, gdy holding zbliża się do sfinalizowania przejęcia IPG, które ma nastąpić sfinalizowane w drugiej połowie 2025 roku.
Zdaniem ekspertów przejęcie prawdopodobnie doprowadzi do konsolidacji i eliminacji starszych marek agencji kreatywnych po obu stronach. Z informacji Adweek wynika, że zmiana jest częścią szerszego dążenia Omnicom do centralizacji funkcji, w takich obszarach jak HR, finanse, produkcja i technologia, w celu zwiększenia wydajności, a nie krokiem w kierunku konsolidacji marek agencji.
Omnicom poinformował pracowników, że aktualizacja e-maila "uprości nasze operacje, wzmocni bezpieczeństwo danych i ułatwi nam współpracę w całej sieci".
Zobacz też: Kolejna runda zwolnień w IPG
Stopniowy proces wdrażania
Obecnie pracownicy agencji Omnicom – takich jak OMD, BBDO i PHD – często mają wiele adresów e-mail w zależności od obsługiwanych klientów. Omnicom twierdzi, że zmiana nie tylko uprości infrastrukturę IT, ale także wyeliminuje "tysiące" obecnie używanych domen.
Firma rozpoczęła już tę transformację z kilkoma grupami i agencjami. Będzie kontynuować jej stopniowe wdrażanie, migrując wszystkich pracowników Omnicom w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Dołącz do dyskusji: Gigant reklamowy ujednolica adresy e-mail. Koniec domen agencji w poczcie