Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)
W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG internauci w maju br. wykonali 932 mln krajowych odsłon mobilnych, a na stronach Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP - po prawie 700 mln. W skali roku o trzy czwarte wzrosła liczba takich odsłon na portalach Onet.pl i Interia.pl, a na Pudelku stanowią one już ponad 40 proc. ruchu.
W maju br. serwisy i aplikacje Grupa Allegro-GG zanotowały 932,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 21 proc. ich wszystkich odsłon krajowych - pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na ten wynik złożył się przede wszystkim komunikator GG, osiągający miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon mobilnych. Do wyników grupy zaliczono też jeszcze aplikację mobilną radia internetowego Open.fm, pod koniec maja sprzedanego Wirtualnej Polsce.
Zbliżone do siebie statystyki zanotowali dwaj najwięksi wydawcy portali. W serwisach Grupy Wirtualna Polska wykonano 694,6 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 18,53 proc. wszystkich odsłon krajowych), a na stronach Grupy Onet-RASP - 678,7 mln (stanowiły 18,61 proc. wszystkich). Prawie trzykrotnie mniej krajowych odsłon mobilnych wykonano w witrynach Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl, przy czym miały one większe udziały w ogólnej liczbie odsłon - odpowiednio 21,51 proc. i 32,45 proc.
Na Ulub.pl udział krajowych odsłon mobilnych wyniósł aż 60,35 proc., a na stronach Grupy NextWeb Media (dwa miesiące temu kupionej przez Wirtualną Polskę) - 38,48 proc.
W zestawieniu są tylko strony oskryptowane w ramach Megapanelu PBI/Gemius, nie ma serwisów zagranicznych ani wielu stron mniejszych polskich wydawców, którzy nie korzystają z tego audytu.
|
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 |
|||
|
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
|
1 |
Grupa Allegro - GG |
932 195 187 |
21,00% |
|
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
694 602 446 |
18,53% |
|
3 |
Grupa Onet - RASP |
678 733 781 |
18,61% |
|
4 |
Grupa Interia.pl |
261 054 758 |
21,51% |
|
5 |
Grupa Gazeta.pl |
248 159 447 |
32,45% |
|
6 |
Grupa Polska Press |
78 798 785 |
22,11% |
|
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
|
8 |
Grupa Fotka.pl |
66 716 149 |
21,16% |
|
9 |
Grupa TVN |
47 498 959 |
22,86% |
|
10 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
|
11 |
Grupa ZPR Media |
32 937 141 |
29,34% |
|
12 |
Grupa Demotywatory.pl |
27 474 400 |
9,06% |
|
13 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
|
14 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
|
15 |
Grupa Edipresse.pl |
18 864 427 |
28,72% |
|
16 |
wiocha.pl |
16 171 486 |
21,90% |
|
17 |
trojmiasto.pl |
16 129 128 |
31,45% |
|
18 |
Grupa NextWeb Media |
15 656 031 |
38,48% |
|
19 |
Grupa Ceneo.pl |
14 783 695 |
19,73% |
|
20 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
14 074 098 |
14,30% |
Grupa Allegro-GG zanotowała w skali roku ponad pięciokrotny wzrost liczby krajowych odsłon mobilnych, co wynika przede wszystkim z oskryptowania w połowie ub.r. aplikacji, m.in. GG i Open.fm.
Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska zwiększyła się w ciągu roku o 270,9 mln (czyli o 63,9 proc.), Grupy Onet-RASP - o 313,6 mln (85,9 proc. w górę), Grupy Interia.pl - o 137,1 mln (110,6 proc. w górę), a Grupy Gazeta.pl - o 117,5 mln (czyli o 90 proc.).
Zaznaczmy, że wszyscy ci wydawcy, a także kilku innych, w ostatnim roku zaczęło w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony, co wywołało ogromne wzrosty liczby odsłon w wybranych kategoriach tematycznych. Ponadto Wirtualna Polska i Grupa Onet dokonały szeregu przejęć: pierwsza firma kupiła m.in. Sportowefakty.pl i Grupę Money.pl, a druga - Skąpca, Opineo i NK.pl.
Prawie trzykrotnie zwiększyła się liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Cda.pl, którego wzrost odwiedzalności analizowaliśmy niedawno. Kilka stron (Bezuzyteczna.pl, Wiocha.pl, Ceneo.pl) przed rokiem nie było oskryptowanych, więc nie ma ich statystyk z maja ub.r.
|
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
|
lp. |
węzeł |
maj 2015 |
maj 2014 |
||
|
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
|
1 |
Grupa Allegro - GG |
932 195 187 |
21,00% |
180 025 914 |
5,05% |
|
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
694 602 446 |
18,53% |
423 717 365 |
15,37% |
|
3 |
Grupa Onet - RASP |
678 733 781 |
18,61% |
365 167 187 |
13,61% |
|
4 |
Grupa Interia.pl |
261 054 758 |
21,51% |
123 922 538 |
12,68% |
|
5 |
Grupa Gazeta.pl |
248 159 447 |
32,45% |
130 639 790 |
16,63% |
|
6 |
Grupa Polska Press |
78 798 785 |
22,11% |
35 971 092 |
13,42% |
|
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
40 469 465 |
41,45% |
|
8 |
Grupa Fotka.pl |
66 716 149 |
21,16% |
55 709 164 |
18,12% |
|
9 |
Grupa TVN |
47 498 959 |
22,86% |
24 253 737 |
14,15% |
|
10 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
- |
- |
|
11 |
Grupa ZPR Media |
32 937 141 |
29,34% |
14 398 994 |
16,28% |
|
12 |
Grupa Demotywatory.pl |
27 474 400 |
9,06% |
25 729 486 |
9,16% |
|
13 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
15 903 785 |
8,59% |
|
14 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
6 252 836 |
7,93% |
|
15 |
Grupa Edipresse.pl |
18 864 427 |
28,72% |
12 701 023 |
18,97% |
|
16 |
wiocha.pl |
16 171 486 |
21,90% |
- |
- |
|
17 |
trojmiasto.pl |
16 129 128 |
31,45% |
9 683 003 |
20,61% |
|
18 |
Grupa NextWeb Media |
15 656 031 |
38,48% |
5 234 181 |
25,25% |
|
19 |
Grupa Ceneo.pl |
14 783 695 |
19,73% |
- |
- |
|
20 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
14 074 098 |
14,30% |
6 384 833 |
6,65% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego jest Onet.pl, który w maju zanotował 542,3 mln krajowych odsłon mobilnych. Na WP.pl takich odsłon wykonano 371,1 mln, na Interii - 153,7 mln, a na Gazeta.pl - 79 mln.
Oprócz Ulub.pl serwisami z największymi udziałami krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach są Pudelek.pl (41,12 proc.), Sport.pl (37,02 proc.), Sportowefakty.pl (34,04 proc.) i Bezuzyteczna.pl (31,01 proc.).
|
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 |
|||
|
lp. |
domena |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
|
1 |
onet.pl |
542 285 613 |
18,98% |
|
2 |
wp.pl |
371 060 837 |
16,48% |
|
3 |
interia.pl |
153 667 179 |
18,18% |
|
4 |
gazeta.pl |
79 064 025 |
23,90% |
|
5 |
pudelek.pl |
73 118 026 |
41,12% |
|
6 |
o2.pl |
71 528 704 |
11,57% |
|
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
|
8 |
fotka.pl |
62 176 589 |
21,44% |
|
9 |
allegro.pl |
62 155 309 |
3,16% |
|
10 |
kwejk.pl |
46 050 118 |
18,77% |
|
11 |
fakt.pl |
43 535 023 |
27,28% |
|
12 |
otomoto.pl |
41 446 615 |
15,11% |
|
13 |
tvn24.pl |
35 951 904 |
28,72% |
|
14 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
|
15 |
nk.pl |
30 349 165 |
8,84% |
|
16 |
sport.pl |
27 321 849 |
37,02% |
|
17 |
nocoty.pl |
25 173 004 |
19,61% |
|
18 |
sportowefakty.pl |
24 556 581 |
34,04% |
|
19 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
|
20 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
Liczba krajowych odsłon mobilnych Onetu w skali roku wzrosła o 229 mln (czyli o 73,1 proc.), WP.pl - o 112,7 mln (43,6 proc. w górę), Interii - o 65,9 mln (a więc 75,1 proc.), a Gazeta.pl - o 14,5 mln (czyli o 22,4 proc.).
W ujęciu procentowym zdecydowanie najwięcej zyskało Cda.pl - 260 proc. Wzrosty oscylujące w granicach 100-200 proc. zanotowały natomiast Fakt.pl (184,2 proc.), otoMoto.pl (124,8 proc.), Sportowefakty.pl (98,4 proc) i TVN24.pl (86,5 proc.).
Jako jedyne spadek zanotowało natomiast Allegro.pl - miało o 48,7 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż rok wcześniej (48,7 proc. w dół). Wynika to m.in. z zamknięcia jesienią ub.r. mobilnej wersji tego serwisu i postawienia na aplikacje mobilne, promowane w kampaniach reklamowych.
|
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
|
lp. |
domena |
maj 2015 |
maj 2014 |
||
|
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
|
1 |
onet.pl |
542 285 613 |
18,98% |
313 256 543 |
13,07% |
|
2 |
wp.pl |
371 060 837 |
16,48% |
258 336 857 |
15,21% |
|
3 |
interia.pl |
153 667 179 |
18,18% |
87 762 354 |
13,63% |
|
4 |
gazeta.pl |
79 064 025 |
23,90% |
64 579 054 |
15,02% |
|
5 |
pudelek.pl |
73 118 026 |
41,12% |
55 469 704 |
27,35% |
|
6 |
o2.pl |
71 528 704 |
11,57% |
47 637 397 |
19,31% |
|
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
40 469 465 |
41,45% |
|
8 |
fotka.pl |
62 176 589 |
21,44% |
54 204 949 |
18,83% |
|
9 |
allegro.pl |
62 155 309 |
3,16% |
110 887 339 |
4,77% |
|
10 |
kwejk.pl |
46 050 118 |
18,77% |
- |
- |
|
11 |
fakt.pl |
43 535 023 |
27,28% |
15 317 454 |
15,22% |
|
12 |
otomoto.pl |
41 446 615 |
15,11% |
18 438 765 |
9,15% |
|
13 |
tvn24.pl |
35 951 904 |
28,72% |
19 275 539 |
20,61% |
|
14 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
- |
- |
|
15 |
nk.pl |
30 349 165 |
8,84% |
- |
- |
|
16 |
sport.pl |
27 321 849 |
37,02% |
18 759 082 |
28,90% |
|
17 |
nocoty.pl |
25 173 004 |
19,61% |
16 682 350 |
11,47% |
|
18 |
sportowefakty.pl |
24 556 581 |
34,04% |
12 379 737 |
8,58% |
|
19 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
15 903 785 |
8,59% |
|
20 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
6 252 836 |
7,93% |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)