Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)
Zarówno w internecie stacjonarnym, jak i mobilnym najpopularniejszymi serwisami wśród polskich użytkowników są Google i Facebook. YouTube znacznie niższą odwiedzalność ma w internecie mobilnym, a wśród polskich stron liderem jest Onet.pl, wyprzedzający Allegro.pl i WP.pl.
W kwietniu br. domena Google.pl na komputerach zanotowała 22,88 mln polskich realnych użytkowników, co oznacza 88,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju - wynika z badania gemiusAudience. Dodatkowo Google.com miało 15,44 mln użytkowników i 59,82 proc. zasięgu.
Między domenami Google znalazły się dwa inne globalne serwisy: Facebook (z 19,42 mln użytkowników) i YouTube (18,4 mln).
Więcej niż połowa polskich internautów odwiedziła jeszcze dwa najpopularniejsze polskie witryny: Onet.pl (14,84 mln użytkowników i 57,48 proc.) i Allegro.pl (12,97 mln użytkowników i 50,26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się trzy inne największe portale horyzontalne: WP.pl (12,33 mln użytkowników), Interia.pl (9,16 mln) i Gazeta.pl (7,9 mln).
Jeśli chodzi o media pozainterentowe, to najchętniej odwiedzanym serwisem tytułu prasowego jest Fakt.pl (od jesieni ub.r. działającym pod marką Fakt24.pl) z 5 mln użytkowników, a dalej znalazły się Wyborcza.pl (4 mln) i Naszemiasto.pl (3,8 mln). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych liderem jest serwis TVN24 (4,2 mln użytkowników) wyprzedzający witrynę Telewizji Polskiej (3,16 mln).
TOP50 serwisów pod względem liczby użytkowników na komputerach | |||
(gemiusAudience) | |||
lp. | wydawca | kwiecień 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | ||
1 | google.pl | 22 877 659 | 88,62% |
2 | facebook.com | 19 421 027 | 75,23% |
3 | youtube.com | 18 399 973 | 71,28% |
4 | google.com | 15 442 474 | 59,82% |
5 | onet.pl | 14 838 011 | 57,48% |
6 | allegro.pl | 12 974 939 | 50,26% |
7 | wp.pl | 12 333 534 | 47,78% |
8 | wikipedia.org | 10 310 229 | 39,94% |
9 | olx.pl | 10 266 750 | 39,77% |
10 | interia.pl | 9 161 633 | 35,49% |
11 | gazeta.pl | 7 901 976 | 30,61% |
12 | blogspot.com | 7 260 655 | 28,13% |
13 | ceneo.pl | 6 738 835 | 26,10% |
14 | o2.pl | 5 590 719 | 21,66% |
15 | money.pl | 5 187 941 | 20,10% |
16 | cda.pl | 5 128 491 | 19,87% |
17 | fakt.pl | 5 002 114 | 19,38% |
18 | bet-at-home.com | 4 926 917 | 19,09% |
19 | filmweb.pl | 4 864 553 | 18,84% |
20 | bet365.com | 4 826 906 | 18,70% |
21 | otomoto.pl | 4 683 266 | 18,14% |
22 | ipko.pl | 4 328 233 | 16,77% |
23 | orange.pl | 4 289 306 | 16,62% |
24 | dobreprogramy.pl | 4 265 337 | 16,52% |
25 | tvn24.pl | 4 203 041 | 16,28% |
26 | wyborcza.pl | 3 996 140 | 15,48% |
27 | twitter.com | 3 925 181 | 15,21% |
28 | microsoft.com | 3 854 400 | 14,93% |
29 | zumi.pl | 3 836 500 | 14,86% |
30 | naszemiasto.pl | 3 796 737 | 14,71% |
31 | vod.pl | 3 732 512 | 14,46% |
32 | chomikuj.pl | 3 624 835 | 14,04% |
33 | play.pl | 3 491 322 | 13,52% |
34 | polki.pl | 3 444 854 | 13,34% |
35 | ingbank.pl | 3 364 904 | 13,03% |
36 | abczdrowie.pl | 3 342 794 | 12,95% |
37 | betclic.com | 3 327 963 | 12,89% |
38 | gry.pl | 3 299 713 | 12,78% |
39 | panoramafirm.pl | 3 274 674 | 12,69% |
40 | infor.pl | 3 218 075 | 12,47% |
41 | lotto.pl | 3 205 357 | 12,42% |
42 | tvp.pl | 3 165 153 | 12,26% |
43 | tekstowo.pl | 3 099 280 | 12,01% |
44 | komputerswiat.pl | 3 091 752 | 11,98% |
45 | mbank.pl | 2 986 593 | 11,57% |
46 | player.pl | 2 880 522 | 11,16% |
47 | zadane.pl | 2 841 278 | 11,01% |
48 | plejada.pl | 2 796 628 | 10,83% |
49 | poradnikzdrowie.pl | 2 744 099 | 10,63% |
50 | instagram.com | 2 720 893 | 10,54% |
1 2

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)