Pernod Ricard przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju do roku 2030
Pod hasłem „Good Times from a Good Place” firma Pernod Ricard przyjęła plan działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności do 2030 roku. Wśród ważnych dla firmy wartości są edukacja w zakresie odpowiedzialnego spożywania alkoholu czy troska o miejsce pochodzenia.
Grupa Pernod Ricard przyjęła osiem konkretnych zobowiązań do realizacji do 2030 roku, zgodnych z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dotyczą one czterech obszarów: troski o miejsce pochodzenia, doceniania ludzi, wytwarzania w obiegu zamkniętym i odpowiedzialnej gościnności.
Zostały one wyznaczone w odpowiedzi na problemy, przed którymi stoi Grupa i cały świat, takimi jak zmiana klimatu, prawa człowieka czy gospodarowanie odpadami. Cele mają określone terminy do osiągnięcia do 2030 roku, co umożliwi śledzenie postępów.
W zakresie troski o miejsce pochodzenia, do 2025 roku Grupa opracuje projekty pilotażowe w zakresie rolnictwa regeneratywnego na terenie swoich winnic w ośmiu regionach winiarskich (Argentynie, Kalifornii, Cognac, Szampanii, Hiszpanii, Australii, Nowej Zelandii i Chinach), naśladując naturalne procesy w celu poprawy jakości warstwy uprawnej gleby, zlewni rzek i ekosystemów.
W ciągu kolejnych trzech lat Grupa zapewni pełną równość płac, a do 2030 roku kadra kierownicza wyższego szczebla będzie zespołem w składzie zgodnym z zasadą gender balance. Ponadto do 2030 roku wszyscy pracownicy zdobędą nowe umiejętności dzięki regularnym szkoleniom.
Troska o środowisko i konsumentów
Pernod Ricard zobowiązała się, że do 2025 przestanie używać elementów promocyjnych wykonanych z plastiku jednorazowego użytku, a opakowania będą w całości wykonane z materiałów nadających się do ponownego wykorzystania, biosurowców lub materiałów nadających się do przetworzenia lub kompostowania.
Oprócz tego, do 2030 roku Grupa wprowadzi w charakterze pilotażu pięć nowych metod dystrybucji win i alkoholi mocnych, zgodnych z modelem gospodarki w obiegu zamkniętym i pomoże zwiększyć współczynnik recyklingu na 10 największych rynkach, gdzie ten współczynnik jest niski.
Do 2030 roku wszystkie spółki Pernod Ricard na świecie przeprowadzą na pełną skalę przynajmniej jeden program walki z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Do tego czasu Pernod Ricard rozszerzy swój program Responsible Party na obszar całego świata, chcąc dotrzeć do przynajmniej miliona młodych osób.
Oprócz powyższych ośmiu zobowiązań głównych, w ramach planu działania do roku 2030 Grupa Pernod Ricard opracowała także projekty przyjęcia zaleceń ONZ w zakresie praw człowieka, zasobów wodnych i energii odnawialnej.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Pernod Ricard przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju do roku 2030