Pinterest ciągle rośnie i zaczyna przyciągać zetki
Pinterest opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku. Wyraźna tendencja wzrostowa jeśli chodzi o najważniejsze wskaźniki dotyczy nie tylko rynku Ameryki Północnej. Serwis buduje swoją pozycję na całym świecie i wśród pokolenia Z.

Pinterest jako platforma społecznościowa ciągle jest niedoceniania przez marketerów na całym świecie. Nie zajmuje nagłówków branżowych serwisów tak jak konkurencja z Mety, Tiktok, X czy LinkedIn, a mimo to ciągle się rozwija zwiększając przychody oraz liczbę użytkowników.
Jednak bardzo szybko może się to zmienić, zwłaszcza po ogłoszonych wynikach za pierwszy kwartał 2025 roku, które (zresztą po raz kolejny) napawają optymizmem nie tylko właścicieli serwisu, ale też marketerów.
Na Pintereście rośnie liczba użytkowników
W porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku wzrost wyniósł 10 procent, co daje ponad 50 milionów nowych użytkowników. Obecnie serwis ma globalnie 570 milionów użytkowników miesięcznie (MAU).
Najszybciej rośnie liczba użytkowników na świecie (o 14 procent, z 279 do 320 milionów), co świadczy, że Pinterest coraz śmielej wychodzi poza swój rynek główny, jakim jest Ameryka Północna (wzrost o 4 procent i 102 miliony użytkowników). Ważnym i również rosnącym rynkiem jest Europa (wzrost o 5 procent i 148 milionów użytkowników).
Pinterest zarabia coraz więcej
W skali roku wzrost przychodów jest na poziomie 16 procent z 740 do 855 milionów dolarów. Największy wzrost, bo blisko o połowę serwis notuje wśród użytkowników spoza Ameryki Północnej i Europy. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku serwisów Mety czy X, Pinterest zdecydowanie największy przychód notuje ze swojego home market, czyli USA i Kanady (6,54$ vs. 1$ z użytkownika z Europy i 0,14$ na użytkownika z pozostałych regionów).
Zetki największą i najszybciej rosnącą grupą
Pinterestowi udało się zrobić to, co wielu uważa za jedno z najtrudniejszych zadań w social media – przyciągnąć do siebie młodsze pokolenia użytkowników. Liczne zmiany w funkcjonalnościach, zwłaszcza w wyszukiwarce wbudowanej w Pinteresta sprawiły, że serwis wpisuje się w trend social search (wyszukiwania społecznościowego), który przejawia się rezygnacją z popularnych wyszukiwarek takich jak Google na rzecz poszukiwania informacji czy inspiracji zakupowych na serwisach społecznościowych takich jak Instagram, Tiktok czy właśnie Pinterest.
Czy polskie marki powinny działać na Pintereście?
Według badania Gemius/PBI z marca 2025 serwis w Polsce mógł się pochwalić 7,2 milionami realnych użytkowników. Jest to nieco ponad połowa mniej niż w przypadku Tiktoka czy Instagrama. Również średni czas spędzony na platformie nie jest porywający, bo wyniósł w badanym okresie zaledwie 52 minuty na użytkownika.
Należy jednak pamiętać, że Pinterest jest serwisem bardzo sezonowym, który zdecydowanie największy ruch i przychody generuje w ostatnim kwartale, a siłą rzeczy pierwszy jest zdecydowanie najsłabszy. To dobra nowina dla marek, które zastanawiają się nad wejściem na tą platformę, ponieważ mają czas na przygotowanie strategii i niejako załapanie się na świąteczny okres.
Pinterest jako serwis globalny, z użytkownikami nastawionymi na zakupy oraz poszukującymi inspiracji, jest szansą dla małych i średnich firm, aby pozyskać klientów z całego świata. Zwłaszcza teraz gdy jeszcze nie jest przesycony, zatłoczony jak Instagram czy Tiktok. Być może 2025 rok jest ostatnią chwilą, aby z tego skorzystać i zbudować silną pozycję, która będzie procentowała przez następne lata.
Wyłącznym partnerem Pinteresta w Polsce jest Aleph, który pomaga w kwestiach technicznych oraz merytorycznych działań reklamowych.
Dołącz do dyskusji: Pinterest ciągle rośnie i zaczyna przyciągać zetki