85 proc. polskich internautów na Facebooku. Ale na dłużej przyciąga TikTok
Wśród platform społecznościowych w Polsce zdecydowanym liderem zasięgowym jest Facebook, którego odwiedza ponad 25 mln internautów. Instagram ma ok. 1 mln polskich użytkowników więcej od TikToka, ale na tym drugim odwiedzający w ciągu miesiąca spędza aż 18–19 godzin.

W lutym 2024 roku Facebooka odwiedziło 25,37 mln polskich internautów, spędzając tam średnio po 14 godzin, 34 minuty i 39 sekund. Zasięg platformy wyniósł 85,33 proc.
Nieco ponad połowa internautów w naszym kraju skorzystała z dwóch innych witryn społecznościowych. Instagam, który tak jak Facebook należy do Meta Platforms, przyciągnął 16,27 mln użytkowników (co dało 54,72 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 12 minut i 10 sekund, zaś TikTok – 15,22 mln internautów (51,2 proc. zasięgu), średnio na 18 godzin, 32 minuty i 33 sekundy.
CZYTAJ TEŻ: Temu prawie dogoniło Allegro. Najdłuższe zakupy na Vinted
Platformę X odwiedziło 7,79 mln internautów (26,2 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 35 minut i 13 sekund. Pinterest zanotował 7,06 mln użytkowników, 23,76 proc. zasięgu oraz 51 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat – 5,78 mln odwiedzających, 19,45 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 32 minuty i 5 sekund średniego czasu.
W dalszej części zestawienia też są wyłącznie globalne platformy. Linkedin odwiedziło 4,6 mln polskich internautów (15,48 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 20 minut i 27 sekund. Reddit miał u nas 3,13 mln użytkowników, 10,52 proc. zasięgu oraz 30 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś Threads (należący do Meta Platforms) – 2,49 mln użytkowników, 8,38 proc. zasięgu oraz 20 minut i 26 sekund średniego czasu.
Natomiast blogi działające w domenie Blogspot, należącej do Google, przyciągnęły 2,97 mln polskich internautów (9,98 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 9 sekund.

Luty miał trzy dni mniej od stycznia, co miało wpływ na spadki odwiedzalności większości platform z rankingu. Na Facebooku ubyło 112,1 tys. internautów (0,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o godzinę, 16 minut i 4 sekundy (8 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu
Instagram zanotował spadek o 14,3 tys. użytkowników (0,1 proc.) oraz 8 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,7 proc.), X – o 105,9 tys. odwiedzających (1,3 proc.) oraz 6 minut i 55 sekund przeciętnego czasu (6,8 proc.), zaś Threads – o 238,8 tys. użytkowników (8,7 proc.) oraz minutę i 41 sekund średniego czasu (7,6 proc.).
Z kolei na TikToku przybyło 111,6 internautów (0,7 proc.), a Snapchat – 144,2 tys. (2,5 proc.). Przy czym na tej pierwszej platformie przeciętny czas korzystania zmalał o 49 minut i 22 sekundy (4,2 proc.), a na drugiej – o 12 minut i 20 sekund (7,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: 85 proc. polskich internautów na Facebooku. Ale na dłużej przyciąga TikTok
PS: Ciekawe czemu Youtube nie jest uwzględniany, skoro to też media społecznościowe.