Robot-kelner obsługuje klientów polskich restauracji Pizza Hut
Firma AmRest, prowadząca w Polsce sieć Pizza Hut wprowadziła w wybranych restauracjach robota o nazwie BellaBot. Maszyna mająca przypominać kota zajmuje się dostarczaniem zamówień do stolików gości i może wchodzić w interakcje z klientami restauracji.
Sieć Pizza Hut pojawiła się w Polsce w 1992 r. na zasadach franczyzy. Obecnie markę Pizza Hut oraz KFC obsługuje w naszym kraju firma AmRest.
Robot jako kelner
Od maja br. goście dwóch restauracji Pizza Hut w Polsce, warszawskiego Zodiaka przy ul. Widok 26 oraz lokalu Wrocław Rynek, mogą zostać obsłużeni przez roboty-kelnerów.
Pizza Hut prowadzi w ten sposób test robotów BellaBot. Roboty z obliczami kotów na wyświetlaczach, mają nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach gości, ale pomagają w ich codziennej obsłudze, wspierając pracę zespołu restauracji.
AmRest twierdzi, że BellaBot to pierwszy w Polsce robot-kelner, który w inteligentny i autonomiczny sposób dostarcza dania prosto z pieca do stolików gości. Posiada 4 podświetlane tace o łącznej ładowności 40 kg, może więc udźwignąć 2 razy więcej niż człowiek, dzięki czemu jednorazowo dostarczanych jest więcej zamówień, w szybszym tempie. Kelnerzy zyskują cenny czas, który mogą poświęcić gościom.
Zgodnie z zapewnieniami, dzięki zaawansowanej technologii robot-kelner jest w stanie bezpiecznie i precyzyjnie poruszać się pomiędzy stolikami. Może przywitać gości, zaprowadzić do dowolnego stolika, a po dotarciu do celu powiadomić o tym głosowym przypomnieniem numeru stołu.

Czytaj także: Lokale KFC i Pizza Hut nadal działają w Rosji, AmRest chce urosnąć o ponad 10 proc.
BellaBot to robot o wyglądzie kota, który wchodzi w interakcję z człowiekiem. Maszyna nie tylko wygląda jak kot, ale nawet miauczy. Mimiką i głosem reaguje na drapanie za uchem, czy głaskanie. Nowy kelner może również umilić urodziny gości restauracji - potrafi śpiewać Sto Lat.
- Pizza Hut, jako marka idąca z duchem czasu i chcąc uatrakcyjnić doświadczenie, jakim jest wizyta w naszej restauracji, podąża za nowinkami technologicznymi. Restauracja w warszawskim Zodiaku, przy ul. Widok 26, jako pierwszy lokal marki w Polsce wprowadził urządzenie BellaBot, czyli robota-kelnera – zaznacza w komunikacie Krzysztof Nester, kierownik regionalny restauracji Pizza Hut Zodiak w Warszawie. - Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dwóch robotów jednocześnie - działają one w trybie kooperacji, odciążając pracowników i podnosząc jakość obsługi klienta. Choć obecność robotów na razie jest na etapie testów, widzimy że wywołują one uśmiech na twarzach gości, którzy chętnie robią sobie z nimi zdjęcia, czy nagrywają filmy.
Czytaj także: 36 proc. Amrest rozpoczął proces zawieszenia działalności w Rosji
Zgodnie z zapowiedzią, w ciągu najbliższych tygodni na profilach w mediach społecznościowych Pizzy Hut na gości restauracji czeka konkurs. Wystarczy zrobić zdjęcie Belli jak porusza się po lokalu, udostępnić je i oznaczyć profil Pizza Hut, a można zdobyć zniżkę do wykorzystania w restauracji.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Robot-kelner obsługuje klientów polskich restauracji Pizza Hut
Pytanie na serio - kto będzie kupował te wszystkie produkty i dla kogo one będą produkowane ? Kto będzie płacił podatki...i nie mniej ważne głosował ? ;)
IT i rozwój, w tym cyfryzacja życia nie daje miejsc pracy 1 do 1, bo wszędzie Excel, a nawet zmniejszą liczbę potrzebnych pracowników ? A usługi to praca może nie niewolnicza, ale w 90% kiepsko płata, nie rozwija itd.
Co do robota - kot ? Bo ma taki rysunek ? Równie dobrze mógłby to być słoń albo zielony ludzik, sorry jeżdżący kawałek plastiku, który pewnie odbiera miejsca pracy - czy pizza przez to jest tańsza ?