Płatki w „Klanie”, chipsy w „Plebanii”
W lutym bieżącego roku marki na zasadzie product placementu pojawiły się w kilku polskich serialach telewizyjnych – wynika z badania Pentagon Research. Promowane w ten sposób były zarówno produkty FMCG, jak i brandy z rynku mediowego.
W lutym bardzo wyraźnie w jednym z odcinków serialu „Klan” eksponowane były płatki Nestle Frutina – intensywnie zielone opakowanie, trzymane przez pierwszoplanową bohaterkę mocno wyróżniało się na tle stonowanych, pastelowych kolorów kuchni. Natomiast w „Plebanii” pojawiły się chipsy Lays, co mogło być przypadkowe, ponieważ reszta produktów jest w tym serialu zasłonięta. W „M jak miłość” Lucjan Mostowiak czytał w jednym z odcinków prawicowe czasopismo „Myśl Polska”.
Z kolei w „Majce” pojawił się magazyn „Tele Tydzień”, który czyta tytułowa bohaterka, oraz przesyłka dostarczona przez firmę InPost. W wielu serialach nadawanych w TVN promowane były marki Onet.pl, przede wszystkim Onet Skype, który był eksponowany w „W11”. Natomiast główni bohaterowie emitowanego w Polsacie „Samego życia” zaparzają sobie i piją herbatę Saga.
Ponadto w kilku polskich serialach promują się miasta – dzięki scenom rozgrywającym się w charakterystycznych lokalizacjach oraz w siedzibach instytucji publicznych. Jak do tej pory w taki sposób najbardziej zaistniały w produkcjach telewizyjnych Warszawa i Kraków.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Płatki w „Klanie”, chipsy w „Plebanii”