Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2015 roku były o 6 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W maju 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,15 mln spotów reklamowych, o 12,59 proc. więcej, niż w maju ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,34 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 328,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,67 proc. do 279,78 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (121,90 mln zł; spadek o 34,48 proc.) i TVP2 (113,69 mln zł; w dół o 30,17 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 61,96 mln zł i wzrostem o 22,77 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 390,60 proc. do 39,12 mln zł.
|
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
|
maj 2014 |
maj 2015 |
|
|
Polsat |
333 876 025 |
328 440 715 |
|
TVN |
262 284 725 |
279 777 695 |
|
TVP1 |
186 059 214 |
121 900 605 |
|
TVP2 |
162 817 685 |
113 690 467 |
|
Disney Channel |
50 472 228 |
61 963 112 |
|
TVN24 |
47 676 016 |
56 256 821 |
|
TV4 |
35 124 910 |
54 195 404 |
|
AXN |
47 689 798 |
49 631 771 |
|
TV PULS |
31 105 586 |
48 652 590 |
|
Discovery |
41 555 466 |
43 017 301 |
|
TVN7 |
35 362 924 |
40 922 616 |
|
Stopklatka |
7 974 345 |
39 122 335 |
|
National Geographic |
32 806 256 |
33 048 018 |
|
TLC |
27 652 966 |
31 832 906 |
|
Puls 2 |
16 462 109 |
29 653 958 |
|
Comedy Central |
29 127 175 |
29 537 585 |
|
Investigation Discovery |
26 511 647 |
29 028 861 |
|
Nickelodeon |
27 749 904 |
27 023 138 |
|
Polsat2 |
19 912 035 |
26 321 950 |
|
TVN Style |
16 668 757 |
26 269 018 |
W maju 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 137,34 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 130,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,35 mln zł; do góry o 31,66 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (52,73 mln zł; + 26,42 proc.).
|
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
|
maj 2014 |
maj 2015 |
|
|
AFLOFARM |
59 513 910 |
137 339 218 |
|
NESTLE |
42 803 545 |
56 354 101 |
|
MASPEX WADOWICE |
41 712 805 |
52 734 119 |
|
UNILEVER |
55 595 747 |
50 854 312 |
|
KOMPANIA PIWOWARSKA |
37 045 608 |
48 917 598 |
|
ORANGE SA |
58 071 341 |
48 878 201 |
|
GRUPA ZYWIEC SA |
24 777 597 |
42 416 661 |
|
P4 |
29 369 427 |
42 329 777 |
|
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
7 063 832 |
41 936 039 |
|
PEPSICO |
24 473 933 |
40 384 597 |
|
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
30 511 392 |
38 124 255 |
|
HASBRO |
25 006 770 |
35 558 854 |
|
FERRERO |
25 959 456 |
30 685 195 |
|
POLKOMTEL SA |
19 709 849 |
29 538 977 |
|
HENKEL/SCHWARZKOPF |
11 225 372 |
28 332 575 |
|
COCA COLA |
26 729 222 |
27 553 409 |
|
ING GROUP |
25 442 178 |
25 957 295 |
|
LOREAL |
27 098 996 |
25 867 272 |
|
PROCTER & GAMBLE |
45 800 592 |
25 207 525 |
|
US PHARMACIA INC. |
13 220 400 |
23 414 406 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami