Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu br. były o 5 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.
W czerwcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,23 mln spotów reklamowych, o 7,32 proc. więcej, niż w czerwcu 2015 roku.
|
Wirtualnemedia.pl |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
|
Czas spotów (gg:mm:ss) |
13248:00:48 |
13954:16:57 |
|
|
Wydatki na reklamę (w zł) |
1 955 193 123 |
2 050 255 345 |
4,86% |
|
Ilość spotów |
2 081 012 |
2 233 380 |
7,32% |
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,05 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 343,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,31 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w czerwcu br. pokazywała mecze Euro 2016.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,26 proc. do 216,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (131,49 mln zł; wzrost o 26,14 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (75,16 mln zł; do góry o 0,52 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 49,08 mln zł i wzrostem o 8,25 proc.
W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 39,95 proc. do 25,71 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 10,15 proc. do 37,50 proc., odnotował TVN7.
|
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
|
Polsat |
282 948 160 |
343 233 315 |
21,31% |
|
TVN |
217 483 765 |
216 923 480 |
-0,26% |
|
TVP1 |
104 239 867 |
131 488 560 |
26,14% |
|
TVP2 |
74 773 130 |
75 161 100 |
0,52% |
|
TV4 |
45 343 675 |
49 083 268 |
8,25% |
|
TVN24 |
52 092 207 |
48 298 543 |
-7,28% |
|
AXN |
44 418 281 |
42 103 749 |
-5,21% |
|
TV PULS |
35 539 019 |
39 354 487 |
10,74% |
|
TVN7 |
41 740 536 |
37 504 481 |
-10,15% |
|
Stopklatka |
32 030 640 |
35 434 110 |
10,63% |
|
Discovery |
37 383 433 |
35 221 531 |
-5,78% |
|
Puls 2 |
25 308 181 |
29 496 259 |
16,55% |
|
National Geographic |
29 481 298 |
27 663 067 |
-6,17% |
|
TTV |
20 944 630 |
26 976 300 |
28,80% |
|
TV6 |
18 370 760 |
25 709 580 |
39,95% |
|
Comedy Central |
26 397 624 |
25 455 311 |
-3,57% |
|
TLC |
26 778 344 |
24 920 655 |
-6,94% |
|
Investigation Discovery |
24 420 438 |
24 424 918 |
0,02% |
|
Polsat2 |
22 619 440 |
21 813 760 |
-3,56% |
|
Polo TV |
22 172 350 |
21 155 490 |
-4,59% |
W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 59,09 mln zł - wydała firma Unilever. Jej wydatki zmalały rok do roku o 1,06 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (46,41 mln zł; w dół o 7,84 proc.) i Grupa Maspex (43,54 mln zł; do góry o 145,42 proc.).
|
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
|
UNILEVER |
58 471 399 |
59 089 778 |
1,06% |
|
POLKOMTEL SA |
50 359 702 |
46 412 518 |
-7,84% |
|
MASPEX WADOWICE |
17 741 688 |
43 541 458 |
145,42% |
|
T-MOBILE POLSKA SA |
28 126 057 |
42 025 260 |
49,42% |
|
KOMPANIA PIWOWARSKA |
44 476 234 |
41 336 968 |
-7,06% |
|
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
36 417 200 |
41 326 840 |
13,48% |
|
NESTLE |
47 282 417 |
35 846 512 |
-24,19% |
|
JERONIMO MARTINS |
3 128 726 |
34 276 843 |
995,55% |
|
AFLOFARM |
83 414 953 |
33 150 517 |
-60,26% |
|
PEPSICO |
40 303 228 |
32 933 154 |
-18,29% |
|
PROCTER & GAMBLE |
15 862 938 |
29 314 796 |
84,80% |
|
US PHARMACIA INC. |
17 870 884 |
28 732 767 |
60,78% |
|
BEIERSDORF-LECHIA |
15 926 855 |
27 630 307 |
73,48% |
|
GRUPA ZYWIEC SA |
31 371 796 |
27 285 821 |
-13,02% |
|
P4 |
35 637 200 |
27 160 265 |
-23,79% |
|
ORANGE SA |
38 811 692 |
27 019 308 |
-30,38% |
|
COCA COLA |
37 351 391 |
26 546 184 |
-28,93% |
|
POLSAT I POLKOMTEL SA |
5 559 590 |
23 563 280 |
323,83% |
|
VOLKSWAGEN GROUP |
21 108 681 |
22 420 582 |
6,21% |
|
MBANK SA |
11 877 238 |
21 249 130 |
78,91% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele