Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2016 roku były o 14,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lutym 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,98 mln spotów reklamowych, o 7,84 proc. więcej niż w lutym 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,63 proc. do 192,04 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,74 mln zł; wzrost o 40,63 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (87,80 mln zł; do góry o 21,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 45,69 mln zł i wzrostem o 18,25 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała telewizja TTV, która podwoiła wpływy do 25,15 mln zł.
|
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
|
Polsat |
214 351 040 |
233 875 865 |
|
TVN |
175 166 660 |
192 038 350 |
|
TVP1 |
83 015 665 |
116 743 095 |
|
TVP2 |
72 216 130 |
87 798 681 |
|
TV4 |
38 637 043 |
45 687 635 |
|
TVN24 |
33 534 309 |
44 575 455 |
|
TVN7 |
28 088 896 |
34 281 485 |
|
TV PULS |
27 025 201 |
32 453 705 |
|
AXN |
32 987 726 |
31 889 850 |
|
Stopklatka |
25 248 820 |
27 793 585 |
|
Discovery |
29 213 861 |
26 425 733 |
|
Polo TV |
16 894 300 |
25 640 515 |
|
TTV |
12 560 203 |
25 151 452 |
|
Puls 2 |
12 555 366 |
23 058 675 |
|
National Geographic |
22 268 036 |
22 284 152 |
|
TLC |
21 676 574 |
22 260 913 |
|
TV6 |
16 422 740 |
21 301 393 |
|
Investigation Discovery |
19 492 103 |
20 238 337 |
|
Comedy Central |
19 681 013 |
19 963 576 |
|
TVN Style |
12 254 254 |
19 561 943 |
W lutym 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 110,53 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej cennikowe wydatki spadły jednak rok do roku o 29,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,79 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i Polpharma (48,72 mln zł; do góry o 66,71 proc.).
|
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
|
AFLOFARM |
156 477 346 |
110 525 827 |
|
NESTLE |
51 749 571 |
56 790 620 |
|
US PHARMACIA INC. |
29 225 190 |
48 720 634 |
|
UNILEVER |
31 055 311 |
38 973 857 |
|
POLPHARMA |
25 340 826 |
38 081 131 |
|
NOVARTIS |
16 434 988 |
36 891 865 |
|
FERRERO |
21 604 677 |
33 363 673 |
|
PROCTER & GAMBLE |
26 181 428 |
31 698 815 |
|
GLAXO SMITHKLINE |
20 925 341 |
29 844 892 |
|
P4 |
21 120 199 |
25 703 445 |
|
ORANGE SA |
21 901 770 |
24 650 122 |
|
T-MOBILE POLSKA SA |
16 478 556 |
24 199 723 |
|
PEPSICO |
18 713 616 |
23 196 578 |
|
GRUPA ZYWIEC SA |
10 735 094 |
19 875 315 |
|
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
16 645 850 |
19 742 235 |
|
LOREAL |
16 795 655 |
18 846 787 |
|
RECKITT BENCKISER |
22 531 233 |
18 442 385 |
|
TEVA PHARMACEUTICALS |
16 626 360 |
18 298 895 |
|
BEIERSDORF-LECHIA |
7 067 352 |
16 882 151 |
|
GRUPA HASCO |
5 539 991 |
13 738 471 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej