SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zyskowniejszy bez Ligi Mistrzów. Więcej z reklam

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody reklamowo-sponsoringowe Telewizji Polsat wzrosły o ponad 4 proc. Cały segment mediowy grupy Cyfrowy Polsat znacząco zwiększył zysk, m.in. w związku z utratą praw do transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów.

Telewizja Polsat w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 320 mln zł przychodów z reklam i sponsoringu. Wobec 307 mln rok wcześniej oznacza to wzrost o 4,1 proc.

Nadawca osiągnął dużo wyższą dynamikę niż cały rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego, który – według danych firmy i holdingu marketingowego Publicis Groupe – urósł r/r o 0,9 proc. do 1,114 mld zł. W efekcie udział Telewizji Polsat w tym rynku zwiększył się z 27,8 do 28,7 proc.

Stacje Polsatu z 22 proc. udziału w oglądalności tv

W minionym kwartale Telewizja Polsat miała 22,1 proc. udziału w rynku oglądalności, na co złożyło się 7,5 proc. głównego Polsatu i 14,6 proc. stacji tematycznych (bez kanałów działających w modelu partnerskim). Rok do roku wynik nadawcy urósł o 0,6 pkt proc.

CZYTAJ TEŻ: To nie koniec sprawy. Zygmunt Solorz: odwołam się od nieprawomocnego wyroku

Grupa TVN Warner Bros. Discovery zanotowała zaś spadek udziału z 24,2 do 22,1 proc., Telewizja Polska – z 16,4 do 16,1 proc., a pozostałe stacje dostępne u operatorów satelitarnych i kablowych – z 29,5 do 27,3 proc. Za to wynik stacji z naziemnej telewizji nienależących do głównych nadawców poszedł w górę z 8,4 do 12,4 proc., głównie w efekcie pojawienia się latem ub.r. Republiki i telewizji wPolsce24 na multipleksie naziemnym.

W górę zysk mediów Cyfrowego Polsatu

Przychody całego segmentu mediowego grupy Cyfrowy Polsat, do którego należą też serwisy internetowe, m.in. te przejętej w połowie 2020 roku Grupy Interia, w zeszłym kwartale wyniosły 578 mln zł. W prezentacji dla inwestorów podano, że o ile wpływy z reklam wzrosły, o tyle zmalały te od operatorów kablowo-satelitarnych oraz ze sprzedaży licencji i sublicencji.

CZYTAJ TEŻ: Cyfrowy Polsat "ucierpiał" przez ruch Canal+

Wydatki operacyjne segmentu (bez uwzględnienia amortyzacji, utraty wartości i likwidacji) zmalały o 6 proc. do 453 mln zł. W prezentacji wskazano, że to pochodna spadku kosztów licencji sportowych oraz niższych kosztów amortyzacji licencji filmowych.

Telewizja Polsat przez sześć sezonów do połowy ub.r. pokazywała, w swoich dodatkowo płatnych stacjach Polsat Sport Premium, mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Obecnie rozgrywki trafiły do oferty Canal+ Sport, zaś Polsat przejął po platformie Viaplay prawa do transmisji Ligi Europy i Ligi Konferencji. Z kolei nakłady inwestycyjne pionu poszły w dół r/r o 49 proc. do 13 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 24 proc. do 125 mln zł i skorygowanej marży EBITDA o 4,4 pkt proc. do 21,5 proc. W wynikach z pierwszego kwartału ub.r. nie uwzględniono zysku jednorazowego: 10 mln zł ze sprzedaży udziałów Muzo.fm.

CZYTAJ TEŻ: Polsat liczy na wzrost oglądalności festiwalu. „Ewolucja, a nie rewolucja”

Grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale zwiększyła r/r przychody o 3,7 proc. do 3,53 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA z 772,3 do 809,3 mln zł, a marża w tym ujęciu – z 22,7 do 22,9 proc.

Dołącz do dyskusji: Polsat zyskowniejszy bez Ligi Mistrzów. Więcej z reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oko
Widac polsat i tvn komercha rzadzi
3 1
odpowiedź