Polscy internauci stają się prosumentami
Ponad połowa internautów sugeruje się opiniami innych użytkowników sieci podejmując decyzję zakupową - wynika z badania Gemius SA. Największy wpływ na decyzję mają komentarze na aukcjach oraz opinie w sklepach internetowych.
Aż 82% internautów spotkało się z opiniami innych użytkowników na temat marek, produktów i usług, które kupili lub o których słyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie na aukcjach i w sklepach internetowych. Wyprzedzają one porównywarki cen, a pozostawiają w tyle fora i listy dyskusyjne, portale społecznościowe czy blogi.
O roli opinii innych użytkowników w procesie zakupowym stanowi fakt, że 67% internautów trafia na nie w momencie planowania zakupu. Ponad połowa badanych uznała, że informacje te są pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.
Badanie zostało przeprowadzone między 4 a 10 grudnia na reprezentatywnej grupie 1500 internautów powyżej 14. roku życia.
Raporty
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci stają się prosumentami