Polski rynek whisky znowu w górę. Na czele Johnnie Walker, Ballantines i Grants
Kolejny rok z rzędu polski rynek whisky odnotowuje wysokie wzrosty, zarówno w odniesieniu do liczby nabywców, jak i ilości kupowanych przez gospodarstwa domowe produktów z tej kategorii - wynika z danych GfK Polonia.
W okresie od listopada 2014 r. do października 2015 r. przynajmniej raz produkt z kategorii whisky zakupiło 17,5 proc. polskich gospodarstw. W ujęciu wolumenowym kategoria wzrosła o ponad 60 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat.
Polskie gospodarstwa kupują whisky przeciętnie 3 razy w roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie sięgają po około 0,8 l tego alkoholu i wydają na niego średnio 55,30 zł.
Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, obecnie najważniejszym kanałem, w którym gospodarstwa zaopatrują się w tę kategorię, są sklepy dyskontowe. Jeszcze rok wcześniej (w okresie 12-miesięcznym, kończącym się na październiku 2014 r.) pozycję lidera w ujęciu wartościowym posiadały hipermarkety. Obecnie 28 proc. wartości zakupów whisky odbywa się w kanale dyskontów i jest to najwyższy udział w dystrybucji na rynku. Hipermarkety odnotowują spadek znaczenia w zakupach kategorii i posiadają obecnie 27 proc. udziału. Supermarkety odpowiadają za 24 proc. dystrybucji kategorii i ich udział wzrósł rok do roku.
Najpopularniejsze marki whisky w Polsce to Johnnie Walker, Ballantines oraz Grants. Mocną pozycję utrzymuje także marka własna Biedronki - Golden Loch.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat panelu gospodarstw domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
Analizowana kategoria obejmuje zakupy whisky, które przeznaczone są jedynie do spożycia w domu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polski rynek whisky znowu w górę. Na czele Johnnie Walker, Ballantines i Grants