Polska Press uruchamia portal i.pl. Celem 5 mln użytkowników za rok
W poniedziałek rano wystartował nowy portal horyzontalny Polska Press Grupy działający pod adresem i.pl. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, treści do niego tworzy niemal 800 dziennikarzy z całego kraju, zaś redakcja centralna portalu liczy 44 dziennikarzy, na czele których stoi Piotr Kotomski. Za całość projektu odpowiada były szef wydawców Interii Michał Bagiński.
Portal ruszył w poniedziałek wczesnym rankiem, zaprezentowany ma być podczas startującego we wtorek Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Ma być oparty nie tylko o informacje charakterystyczne dla portali horyzontalnych, ale także o wiadomości lokalne i regionalne, a treści będą przygotowywali dziennikarze z redakcji w całej Polsce.
Nad całością czuwają wydawcy, redaktorzy i dziennikarze z redakcji zlokalizowanej na ul. Domaniewskiej w Warszawie. - Portal i.pl posiada funkcjonalności niedostępne dla naszych konkurentów, budując prawdziwą siłę połączonych mediów regionalnych z nowym portalem o zasięgu ogólnopolskim. Serwis to brakujący element w strukturze naszych portali i strategiczny krok w stronę jeszcze większej siły naszej firmy, która bazując na dotychczasowym potencjale, ma realną szansę wejścia do grona pierwszych trzech grup medialnych w Polsce – zarówno pod względem zasięgu treści, jak i efektywności biznesowej - komentuje Tomasz Przybek, prezes Polska Press.
Redaktorem naczelnym portalu jest Piotr Kotomski, który między 2017 a 2021 rokiem roku pełnił funkcję szefa redakcji krajowej w Polskiej Agencji Prasowej. Do 2017 roku pracował w serwisie Niezalezna.pl jako sekretarz redakcji. W latach 2008-2012 zatrudniony był w sekcji dokumentacji i analiz TVN24. Do Polska Press dołączył we wrześniu 2021 roku.
Kotomski ma dwóch zastępców. Są nimi: Sławomir Cedzyński, były wydawca portalu tvp.info, a wcześniej m.in. redaktor naczelny informacji i publicystyki w Wirtualnej Polsce, oraz Paweł Krajewski (b. redaktor Niezależnej.pl oraz PAP).

„Nazwa ma łączyć i otwierać rynek medialny”
Serwis ma charakter informacyjno-rozrywkowy. Porusza tematy z życia politycznego i społecznego. Odbiorcom ma dostarczać jakościową publicystykę. - I.pl to nie tylko teksty redakcyjne, ale także rozbudowane cykle wideo, reportaże interaktywne oraz podcasty – zapewnia rzecznik Polska Press Wojciech Paczyński. - Dzięki badaniom przeprowadzonym przez niezależną firmę na zlecenie zespołu projektowego nowego portalu, zdiagnozowaliśmy silne i słabe strony konkurencyjnych portali w Polsce. Dzięki temu mamy doskonałą bazę rekomendacji i wniosków, pozwalających rozwijać portal – dodaje.
Portal, który ma w założeniach budować pozycję całej Grupy w polskim internecie, ma jednoliterową nazwę: i.pl. – Ta nazwa to efekt pracy zespołu, który – po uprzednich badaniach i sprawdzeniu dostępności domen – wybrał ją spośród 400 propozycji. Nazwa wydawała nam się dynamiczna, nowa, otwierająca drzwi do rynku medialnego dużych graczy portalowych. Chcieliśmy dzięki niej wejść na rynek dynamicznie i intensywnie – mówi dla Wirtualnemedia.pl Michał Bagiński, odpowiadający całościowo za nowy serwis. – Ale to nasze „i” ma być również łącznikiem: chcemy łączyć z jednej strony nasze wewnętrzne kompetencje, z drugiej – mamy nadzieję łączyć ludzi, być bliżej nich.
Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Polska Press, podkreśla, że nowy portal jest „od początku przygotowywany pod internet”. – To nie jest projekt, który „wypączkował” z jakiejś np. gazety. Od A do Z przygotowywany jest pod użytkownika internetowego. Stąd nazwa miała być łatwa do zapamiętania, wpisująca się w trendy coraz krótszych nazw portali (jak choćby Rp.pl).
.jpg)
800 dziennikarzy w całym kraju
I.pl kierowany jest do odbiorców zarówno z miast powiatowych, jak i tych z aglomeracji. – Zamysł jest taki, by łączyć to, co lokalne z tym, co ważne w skali ogólnopolskiej. Takich treści szuka obecnie odbiorca – mówi nam Bagiński.
Przygotowany został siłami specjalistów z Polska Press, a w zamyśle - trafiać ma głównie do użytkownika urządzeń mobilnych. Stad duże, czytelne kafelki, prosta nawigacja i zdjęcia w orientacji (bardzo często) pionowej. Nowością jest użycie geolokalizacji, która ma umożliwić użytkownikowi ścisłe kalibrowanie odbieranych treści, a także np. przegląd najważniejszych wydarzeń dnia zaprezentowanych w formie instastory. – Treści tworzyć będzie 800 dziennikarzy z całej Polski, rolą redakcji centralnej będzie te informacje, które najszybciej dostarczą nasi dziennikarze, obudowywać później, rozwijać i kontynuować w follow-upach – komentuje Michał Bagiński.

Cel: 5 mln RU w rok
Projekt graficzny serwisu (od konceptu na logotyp i identyfikację wizualną) realizowany został pod przewodnictwem dyrektora artystycznego Polska Press Grupy, Tomasza Bocheńskiego. - Kreacja graficzna portalu jest przyjazna dla użytkownika, minimalistyczna w formie, przez co staje się maksymalnie czytelna dla odbiorcy. Wytłuszczenia, boldowania zastosowane w tytułach pozwalają użytkownikowi szybciej poruszać się po stronie, akcentując podstawę każdego materiału redakcyjnego- komentuje Bocheński.
Zdaniem Michała Bagińskiego nowy internetowy projekt nie będzie stanowił konkurencji dla istniejących już lokalnych serwisów Polska Press. – Nie ma mowy o kanibalizowaniu treści z tych portali. I.pl jest raczej uzupełnieniem i narzędziem do agregowania ruchu na portalach naszemiasto.pl, za pośrednictwem narzędzia „I BLISKO”. Temu też służyć ma moduł geolokalizacji: po zaakceptowaniu „śledzenia” będziemy dostawali treści ze swojego obszaru - zapewnia.
Jak mówi Wojciech Paczyński – celem nowego portalu jest dotarcie do pięciu milionów realnych użytkowników w ciągu roku, w tym pozyskanie użytkowników nowych, niekorzystających wcześniej z serwisów Polska Press. – Uzupełnienie portalu użytkownikiem, który będzie współdzielony z innymi serwisami Grupy, będzie raczej proste. Wyzwaniem natomiast będzie znalezienie dojścia do tych ok. 3 mln osób spoza grupy – ocenia Michał Bagiński.
Paczyński natomiast przekonuje: - Nowy portal jest produktem, którego celem jest to, aby Polska Press Grupa znalazły się w „top trzy” polskiego internetu. Całościowo, jako grupa – nie jako „i.pl”.

W ramach ruszającej w poniedziałek kampanii medialnej zaplanowane zostały spoty telewizyjne, reklamy na 190 nośnikach wielkopowierzchniowych OOH, a także działania w zakresie digital oraz w social mediach.
Kim jest Michał Bagiński?
W czerwcu br. prezes Polska Press, Tomasz Przybek, mówił dla Wirtualnemedia.pl: - Pojawią się nazwiska, które w połączeniu z obecnym składem redakcji w całym kraju pozwolą nam wypracować synergię na poziomie całej Grupy. Nie mogę zdradzić daty premiery rynkowej oraz nazwy serwisu. Powiem tak – na pewno wydarzy się to jeszcze w tym roku. I spodziewamy się, że nasza obecność na rynku w nowej roli wywoła spore zamieszanie.
Jednym z głównych architektów nowego serwisu, czuwającym nad nim całościowo, jest Michał Bagiński. Bagiński do 2014 roku (przez niemal dziewięć lat) związany był z Wirtualną Polską, Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor zarządzający w wydawnictwie Forten Media, redaktor naczelny w BROG Media, korespondent prasowy z Waszyngtonu oraz redaktor polskiej edycji „Forbesa”. W czerwcu 2015 roku dołączył do Interii – najpierw jako wice szef wydawców, potem jako ich szef. W listopadzie 2021 roku przeszedł do Polska Press.

W Polska Press 1,8 tys. pracowników
Według danych ze sprawozdania finansowego grupy Orlen w ub.r. przychody Polska Press wyniosły 318 mln zł. Grupa Orlen podała, że od przejęcia Polska Press w marcu ub.r. wydawnictwo zapewniło jej 274 mln zł, zaznaczając, że gdyby do akwizycji doszło z początkiem stycznia, przychody całej grupy Orlen byłyby o 44 mln zł wyższe (wyniosłyby 131,385 mln zł, a nie 131,341 mln).
Daje to całoroczne przychody Polska Press w wysokości ok. 318 mln zł. To zaledwie 0,2 proc. wpływów paliwowego giganta, więc w raporcie zaznaczono, że „udział Grupy Polska Press w wynikach Grupy ORLEN za 2021 rok był nieistotny”.
Rok do roku wpływy Polska Press nieznacznie wzrosły - w 2020 roku firma zanotowała 317,4 mln zł przychodów w ujęciu skonsolidowanym, a 314 mln zł w ujęciu jednostkowym (bez spółek zależnych, m.in. wydającej „Nową Trybunę Opolską” firmy Pro Media, w której Polska Press ma 53 proc. udziałów).
Na koniec ub.r. stałe zatrudnienie w Polska Press wynosiło 1 827 etatów. To 5,1 proc. łącznych kadr w grupie Orlen, które na koniec roku wynosiły 35 424 etatów, wobec 33 377 rok wcześniej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Polska Press uruchamia portal i.pl. Celem 5 mln użytkowników za rok