Portale społecznościowe zwiększają skuteczność email marketingu (infografika)
Ponad 29% marketerów umieszcza w newsletterach przyciski udostępniania w portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158% - wynika z badania GetResponse.
Badanie wykazało, że potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu. Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków - 2,4%. Różnica wynosi 158% i z roku na rok rośnie - w 2011 r. było to 115%.
Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media, w porównaniu do 18,3% w 2011 r. Liczba marketerów stosujących integrację kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi wzrosła o 61%.
Najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania e-maili w social media, jest Facebook - 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter, którego ikony znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się LinkedIn (68,1%), Pinterest (46,4%) oraz Google+ (41,6%).
Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości 3 różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego - 11% marketerów.

Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionach wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Portale społecznościowe zwiększają skuteczność email marketingu (infografika)