GetResponse: wpływy zmalały o 8,5 proc., więcej od dużych firm - 34 tys. nowych klientów
W ub.r. firma GetResponse, oferująca w modelu SaaS narzędzia do marketingu internetowego, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8,5 proc. do 91,14 mln zł oraz zysku netto z 13,74 do 8,07 mln zł. Pozyskała 34 tys. nowych klientów, a średnie przychody od każdego wzrosły z 45 do 49 dolarów.

Wpływy GetResponse od klientów krajowych zwiększyły się z 6,53 do 8,21 mln zł, te od klientów z innych krajów Unii Europejskiej - z 10,34 do 12,88 mln zł, a od klientów z pozostałych rynków zmalały z 82,75 do 70,05 mln zł.

GetResponse oferuje w modelu software-as-a-service platformę do marketingu internetowego. Przychody z jej podstawowej wersji zmniejszyły się z 75,45 do 67,93 mln zł.
- Działania Spółki skupiały się na rozwoju nowych funkcjonalności w zakresie e-commerce, nawiązaniu strategicznych partnerstw oraz zwiększeniu aktywności marketingowej na rynkach globalnych, w tym we Włoszech, Polsce, Niemczech i Brazylii co zaowocowało wzrostem sprzedaży usług w tych regionach - opisano w sprawozdaniu firmy. - Dzięki inwestycjom marketingowym i współpracom na kluczowych rynkach, spółka zanotowała znaczny wzrost sprzedaży we Włoszech (55% wzrostu), Niemczech (10%) oraz w Polsce (20%) - sprecyzowano.
- W 2019 roku spółka postanowiła wprowadzić na rynek nowe produkty i funkcjonalności dla firm z sektora e-commerce. Spółka wprowadziła nową funkcjonalność GetResponse Autofunnel, czyli zintegrowane narzędzie do automatyzacji sprzedaży w Internecie, integracje z procesorami płatności oraz z serwisami reklamowymi jak Facebook Ads. Uruchomiono integrację z takimi platformami jak Stripe, PayPal, PayU, Bluesnap, Amazon, Etsy, QIWI. Funkcjonalność została przyjęta przez rynek jako rewolucja w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw - wyliczono.
W celu dotarcia do nowych klientów i segmentów rynku GetResponse nawiązało współpracę z koncernami takimi jak PayU, Prestashop, Revolut, Facebook i Google
13 proc. więcej wpływów od średnich i dużych firm
Przychody GetResponse w pionie Enterprise, obejmującym średnich i dużych klientów, zwiększyły się z 19,37 do 21,78 mln zł.
- Zanotowano 13 proc. wzrost w przychodach w tym sektorze, który jest wynikiem zarówno wzrostu nowej sprzedaży, rozrostem zespołu sprzedaży jak i wzrostem średniej wartości konta w tym sektorze (1 550 dolarów). W chwili obecnej kontrakty długoterminowe z dużymi przedsiębiorstwami stanowią 31 proc. udziału w przychodzie grupy kapitałowej - stwierdzono w sprawozdaniu.
- W czwartym kwartale 2019, wzrost nowej sprzedaży Spółki znacznie przyspieszył (18,39 proc. wzrostu przychodu z nowej sprzedaży kwartalnej w porównaniu do poprzedniego okresu, oraz 20 proc. wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego) - opisano.
34 tys. nowych klientów, średnio 49 dolarów od każdego
GetResponse podało w sprawozdaniu, że w ub.r. pozyskało 34 tys. nowych klientów, zmniejszyło poziom rezygnacji (churn) oraz zwiększyło średnią wartość sprzedaży z 45 do 49 dolarów.
- Udział w przychodzie z nowej sprzedaży pakietów droższych i skierowanych do bardziej zaawansowanego i zaangażowanego użytkownika (pakiet Plus i Professional) wynosi w tym roku ok. 53 proc. w porównaniu do 50 proc. w roku poprzednim - opisano.

Koszty 1,3 proc. w dół, 265 pracowników
Wydatki operacyjne GetResponse w ub.r. wyniosły 82,8 mln zł, co wobec 83,89 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 1,3 proc. Dominują dwie kategorie kosztów: nakłady na usługi obce zmalały z 30,35 do 28,08 mln zł, a na wynagrodzenia wzrosły z 25,85 do 29,93 mln zł. W firmie w ub.r. było zatrudnionych średnio 265 pracowników etatowych, o 11 mniej niż w 2018 roku.
Wydatki na amortyzację zmniejszyły się z 1,06 do 1,89 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 537 do 516,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 14,08 do 12,92 mln zł.
Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w dół z 5,22 do 2,86 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 4,76 do 2,99 mln zł.
Znacząco zmalały zyski GetResponse. Zysk operacyjny zmniejszył się z 15,73 do 8,34 mln zł, zysk operacyjny - z 16,19 do 8,21 mln zł, zysk brutto - z 16,85 do 9,34 mln zł, a zysk netto - z 13,74 do 8,07 mln zł.
95 proc. udziałów firmy ma jej prezes Szymon Grabowski, a 5 proc. - członek zarządu Daniel Brzeziński. W połowie czerwca zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

W planach dalsza ekspansja zagraniczna
Na br. GetResponse zapowiada wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych w zakresie zintegrowanych rozwiązań dla sektora e-commerce, Edytora Wiadomości, Statystyk, a także tworzenie nowych narzędzi.
- Wśród nowych funkcjonalności Spółka planuje wydanie edytora stron internetowych, wysyłki wiadomości SMS oraz integracji z Google Ads, co umożliwi spółce dotarcie do nowych grup klientów. Planowana jest dalsza integracja i rozwój współpracy ze strategicznymi partnerami takimi jak Facebook, Google, Revolut oraz intensyfikacja działań partnerskich na rynkach globalnych. Spółka planuje również rozwój integracji, w tym wbudowanie szyny integracyjnej Zapier w produkt GetResponse, co umożliwi zintegrowanie platformy GetResponse z ponad 2000+ serwisami - wyliczono.
Dodano, że firma zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną, priorytetowe są dla niej rynki: włoski, francuski, hiszpański oraz chiński.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: GetResponse: wpływy zmalały o 8,5 proc., więcej od dużych firm - 34 tys. nowych klientów