Potwierdzanie profilu zaufanego także na Poczcie Polskiej
W pięciu warszawskich placówkach Poczty Polskiej ruszył pilotażowy program potwierdzenia profilu zaufanego.
Profil zaufany to bezpłatna forma uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji. Jest on jedną z funkcjonalności elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Dzięki niemu można np. założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.
Konto na platformie zakłada się samodzielnie, online składa się również wniosek o założenie profilu zaufanego, a więc zestawu danych, które identyfikują obywatela. Tę operację trzeba jednorazowo potwierdzić fizycznie odwiedzając placówkę urzędu, który takich potwierdzeń dokonuje, np. urzędu skarbowego czy ZUS, a teraz także placówki Poczty Polskiej.
Jak potwierdzanie profilu na poczcie wygląda w praktyce? Po założeniu konta online należy odwiedzić placówkę pocztową i przedstawić pracownikowi stanowiska obsługi klienta swój dowód osobisty. Pracownik porówna dane z tymi wprowadzonymi do systemu na portalu ePUAP i jeśli wszystko będzie w porządku, konto założone na portalu zyska status profilu zaufanego.
Obecnie profil zaufany można potwierdzić w warszawskich placówkach Poczty Polskiej znajdujących się przy ul. Reymonta, Puławskiej, Gościnnej, Szembeka oraz K. Wyki. Po zakończeniu pilotażu projekt może zostać rozszerzony o kilkaset placówek pocztowych w całym kraju.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Potwierdzanie profilu zaufanego także na Poczcie Polskiej