Poczta Polska wprowadziła nową usługę w ramach e-Doręczeń
Nowa usługa Poczty Polskiej, e-Archiwum,to przestrzeń do bezpiecznego przechowywania plików elektronicznych. Instytucje, firmy i osoby prywatne posiadające adres i aktywną skrzynkę do e-Doręczeń w Poczcie Polskiej mogą już z niej korzystać.

Jak wskazała w komunikacie Poczta Polska, e-Archiwum jest dostępne dla publicznych i niepublicznych użytkowników e-Doręczeń. To bezpieczna przestrzeń do przechowywania plików elektronicznych, zapewniająca dowody ich archiwizacji, opatrzone kwalifikowanym znacznikiem czasu - wyjaśnił operator.
Usługa jest szyfrowana, a logowanie do niej odbywa się z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej. Istnieje też możliwość udostępnienia pliku osobie nieposiadającej dostępu do e-Archiwum - wskazano.
Zobacz: Ruszyła "Poczta TV". Współtworzy ją były reporter "Faktów" TVN
Jak działa system e-Doręczeń
Od 1 stycznia br. e-Doręczenia stały obowiązkowe dla instytucji publicznych w całej Polsce, osób wykonujących zawody zaufania publicznego np. adwokatów i notariuszy, a także nowych firm, które dopiero rejestrują się w KRS. Od 1 kwietnia do systemu dołączyły firmy zarejestrowane w KRS przed 1 stycznia 2025 r., z kolei od 1 lipca br. - firmy aktualizujące wpis do CEIDG.
Od 1 października 2026 r. system będzie obowiązkowy dla przedsiębiorstw zarejestrowanych w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. Natomiast jednostki samorządu terytorialnego, sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna będą miały na to czas do października 2029 roku. Będzie to ostatni etap wdrożenia e-Doręczeń.
E-doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru, który ma ułatwić sposób wymiany korespondencji między instytucjami publicznymi, przedsiębiorcami i obywatelami. Jak wskazała Poczta Polska, do tej pory w systemie wysłano 22,7 mln przesyłek.
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska wprowadziła nową usługę w ramach e-Doręczeń