Powracają kultowe czasopisma o grach komputerowych
Wydawnictwo Retronics specjalizujące się w wydawaniu reedycji kultowych czasopism o grach komputerowych z lat 80 i 90 nawiązało współpracę z Markiem Suchockim z wydawnictwa CGS - Computer Graphic Studio. Retronics w planach ma wydać większość tytułów tworzonych przez CGS i Suchockiego w latach 90. i na początku XXI wieku takich jak „Computer Studio”, „Amiga Computer Studio”, „Gry Komputerowe” oraz „PSX Fan”.
Dwa pierwsze numery czasopisma „Computer Studio” z 1991 roku zostały poddane już całkowitej odnowie. Czasopisma zostały zremasterowane i całkowicie zrobione od nowa i można je zakupić już za pośrednictwem strony Retronics.eu.
W obu numerach poprawiono błędy językowe i błędy w opisie klawiszy, screenshoty są w kolorze (w oryginale z 1991 roku były czarno-białe) a okładki są błyszczące (dawniej były matowe).
Ponadto numer pierwszy ukazał się w powiększonym formacie, aby ujednolicić go z kolejnymi (w oryginale była to mała gazetka w formie instrukcji). Wydawnictwo informuje, że Marek Suchocki już je widział i zapoznał się z reedycjami pierwszego i drugiego numeru Computer Studio.
- Jestem bardzo zaskoczony jakością. Nigdy nie przypuszczałem, gdy je tworzyłem w latach 90., że w 2024 roku dojdzie do odświeżenia i odnowienia tych tytułów - powiedział Suchocki.
Obecnie trwają prace nad przygotowaniem numerów trzeciego (z 1991) i czwartego (z 1992 roku).
- Pracujemy nad kilkoma tytułami jednocześnie. Oprócz „Computer Studio” szykujemy także reedycję jej kontynuacji: „Amiga Computer Studio” z 1996 roku, wkrótce ukaże się również reedycja dwóch numerów czasopisma „PSX Fan” z 1998 roku o grach na pierwsze PlayStation - zaznacza Jerzy Dudek z Retronics.
- Rozważamy także wydanie zupełnie nowych, niepublikowanych jeszcze nigdy numerów „Amiga Computer Studio” i „PSX Fan”. To wszystko zależy od zainteresowania czytelników i klientów oraz wyników sprzedaży „CS”, „ACS” i „PSX Fana” - dodaje
Czasopismo „Computer Studio” Marka Suchockiego było jednym z pierwszych czasopism komputerowych w Polsce. Ukazywało się w latach 1991-1996, a jego kontynuacja „Amiga Computer” Studio od 1996 do 2001 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Powracają kultowe czasopisma o grach komputerowych
Po co? To proste. Jest popyt, jest podaż.
Nadal trwa inflacja. Co jakiś czas czytamy o spadającym poziomie czytelnictwa.
Nie nadążam za tym światem.