Sukces programmatic rich media w kampanii “Młodzi Bogowie” Prudential
„Nie ma co dziś zaprzątać sobie głowy emeryturą – to tylko odległa, końcowa faza życia, którą miło spędzę na działce z wnukami” – jak ograć tak poważny temat i dotrzeć do grupy docelowej? Prudential zdecydował się na lekką i zabawną komunikację produktu emerytalnego w kampanii „Młodzi Bogowie”. Wykorzystał do tego skuteczną technologię reklamową – programmatic w Adform przy wykorzystaniu angażujących formatów rich mediowych: desktop i mobile. Kampania osiągnęła wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych.
KONTEKST RYNKOWY, POZYCJA WYJŚCIOWA
W latach 2015-2016 Prudential z dużym sukcesem prowadził pierwszy etap kampanii produktu emerytalnego, przełamując bierność konsumentów i powszechne myślenie, że przyjemne, wygodne i dostatnie życie zawsze takie będzie, także na emeryturze. Udało się skłonić beztroską klasę średnią do refleksji nad emeryturą i do zabezpieczenia przyszłości, podkreślając wysokość prognozowanej emerytury, która statystycznie wyniesie 1/3 obecnej pensji.
Komunikacja odbyła się w ramach kampanii „Młodzi Bogowie”, w której w lekki, przystępny sposób firma skłania do refleksji nad przyszłością i wybija odbiorców ze złudnego poczucia, że emerytura nie potrwa długo oraz że ich standard życia się nigdy nie zmieni. Koncept reklamowy „Młodzi Bogowie” nagradzany był już w konkursach branżowych m.in. Złote Effie, Golden Arrow.
WYZWANIE I CELE
Prudential poszukiwał rozwiązania, które pozwoliłoby na wzmocni i pogłębi komunikacji oraz kontynuację sukcesu z poprzednich lat. Potrzebne było nowe myślenie, w tym pogłębienie przekazu, który obok emerytury wynoszącej 1/3 obecnej pensji, wskaże kolejne argumenty, skłaniające konsumentów do myślenia o odległej przyszłości.
1. Utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży produktu emerytalnego.
2. Wzrost rozważania marki w kategorii ubezpieczeń na życie (ogólnie) oraz w kategorii oszczędzania na emeryturę.
STRATEGIA
Starannie wybrano kanały komunikacji i sformułowano przekaz, aby zmusić konsumentów do refleksji i weryfikacji ich sielskiej wizji starości przez wybicie ze złudnego poczucia, że emerytura nie potrwa długo oraz że ich standard życia się nigdy nie zmieni. Żeby wzmocnić przekaz z ubiegłorocznej kampanii, dołożona została informacja o statystycznej długości życia na emeryturze – „obecnie żyjemy na emeryturze ok. 20 lat, a obecni 20-30-latkowie mogą na niej spędzić nawet 30 lat, czyli aż 1/3 życia”. Ponadto zastosowana została innowacyjna technologia reklamowa, dzięki której znakomicie i z wielkim powodzeniem nie tylko wyselekcjonowano, ale też udało się dotrzeć z sukcesem do grupy docelowej.
REALIZACJA I REZULTATY
Kampania „Młodzi Bogowie” była nieprzerwanie kontynuowana. Tym razem główny nacisk położono na kanały video – TV, Internet i Kino, w których najpełniej dało się przedstawić idylliczną wizję przyszłej emerytury oraz uświadomić jej nierealność bez odpowiedniego zabezpieczenia finansowego własnej emerytury. Media miały za zadanie wybicie widzów z ich strefy komfortu w momencie, w którym beztrosko spędzają swój czas wolny, zupełnie nie myśląc o przyszłości i emeryturze. Precyzyjne targetowanie w kanale online umożliwiło optymalizację dotarcia do pożądanego odbiorcy z grupy docelowej. Kto nim był? Osoba, która profilowo pokrywa się ze stereotypem „Młodego Boga” – żyje beztrosko, dużo zarabia i dużo wydaje, nie myśli o zabezpieczeniu swojej przyszłości.
Dodatkowo, na początku 2017 r., Prudential zdecydował się na przeprowadzenie kampanii programmatic w Adform przy wykorzystaniu angażujących formatów rich mediowych (desktop i mobile), zbudowanych wokół idei quizu, zachęcającego użytkowników do myślenia na temat swojej przyszłości i podejścia do własnej) emerytury. Poważny temat został ograny w lekkiej i zabawnej firmie pytań, które miały nie zrazić odbiorcy i go nie zdystansować, a w przystępny sposób skłonić do refleksji. Quiz kończył się komunikatem „Jest w Tobie ... % młodego boga” i zachętą do sprawdzenia oferty Prudential.
Na początku kampanii zastosowano kilkadziesiąt precyzyjnych targetowań, a następnie optymalizowano działania tak, aby kampania osiągała jak najwyższe wskaźniki zaangażowania oraz statystyki odtwarzania spotów video.
Starcom wspólnie ze specjalistami z Adform dostosował kreacje pod powierzchnie kluczowych polskich wydawców, co pozwoliło osiągnąć duży zasięg kampanii w grupie docelowej Prudential. W praktyce oznaczało to ponad 1 mln unikalnych odbiorców oraz dotarcie do kilkunastu różnych podgrup w ramach grupy docelowej, m.in. rodzice, lekarze, młodzi bogowie, prawnicy.
Oś komunikacji oraz miejsce integrujące informacje i ruch z kampanii stanowiła strona młodzibogowie.pl, której użytkownicy byli zachęcani do wypełnienia formularza kontaktowego, dzięki czemu działania online generowały także leady sprzedażowe
Kampania osiągnęła wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych. Jeden z kluczowych wskaźników - CTR, był rekordowo wysoki i wyniósł 1,50% (Benchmark: Standard 0,02%; Rich Media 0,42%*). Dla porównania w styczniu 2017 r. wynosił 0,60%, a w lutym 0,29%.
Zdecydowano się na użycie trzech formatów – Halfpage, Double billboard oraz Half-Ad na mobile. Halfpage przyniósł -największe viewabilty - 765 000 viewable impressions oraz cieszył się największym zainteresowaniem - 96 000 mouseovers, CTR 2,49%.
W związku z tym, ze duża część – grupy docelowej Prudential korzysta z urządzeń mobilnych, zdecydowano się również na użycie formatu Half-Ad na mobile, gdzie odnotowano najwięcej odtworzeń video – ponad 90 000. Dodatkowo, w celu poszerzenia inventory kampanii, zastosowano Double billboard.
Zastosowane kreacje opierały się na quizie sprawdzającym „Czy jesteś młodym bogiem”, a przez to zachęcającym użytkownika do interakcji z kreacją. Przez 5 tygodni kampanii zanotowano ponad 170 000. interakcji użytkowników z bannerami. Najwięcej użytkowników zakończyło quiz z wynikiem „Masz w sobie 50% młodego boga”.
W kampanii zastosowano kilka targetowań: według profesji, kategorii oraz zainteresowań, które były na bieżąco optymalizowane. Najlepszy wynik -osiągnęło targetowanie według kategorii - CTR 3,64%. Kampania okazała się również efektywna pod względem kosztowym, gdzie CPM wyniósł ok. 15 zł-a CPC 0,99 zł – średnio 40% niższy koszt niż w tradycyjnej kampanii display.
Po sukcesie kampanii Programmatic Rich Media realizowanej na platformie Adform, Prudential zdecydował się na kontynuację działań rich mediowych również w ramach kolejnej odsłony kampanii „Młodzi Bogowie”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Sukces programmatic rich media w kampanii “Młodzi Bogowie” Prudential
Kto to pisał, media assistant? :D
Jaki był CPA w tej kampanii? Ile leadów pozyskano? Który kanał okazał się najlepszy pod względem ceny i ilości leadów - mobile, video, czy zwykłe płaskie kreacje na kategorii witryn?
Ten "rekordowo wysoki CTR", to razem z video? Szkoda, że nie podano jaki jest benchmark dla video:/
Poza tym graty dla Adform za dobre wyniki i dla Starcom za kontynuację działań z tym klientem. Powodzenia!