Przychody usług AVoD przekroczą 91 mld dol. w 2028 roku
Dzięki coraz większej popularności tańszych planów serwisów streamingowych z reklamami przychody usług w modelu AVoD na całym świecie przekroczą za 6 lat 91 mld dol. Z prognozy Digital TV Research wynika, że do 2028 roku aż 15 platform wygeneruje przychody z AVoD przekraczające miliard dol.

Disney+ ma osiągnąć największe przychody dzięki pakietom hybrydowym (opłatom za subskrypcję z reklamami). Wyniosą one 8,7 mld dol.
Kolejne miejsce zajmą Hulu (5,3 mld dol.), Netflix (5 mld dol.), YouTube i Paramount+, które dzięki samym tańszym planom zarobią po 4,9 mld dol.
Dalej uplasują się: HBO Max (4,1 mld dol. ), Peacock (3,2 mld dol.) oraz chiński serwis Tencent Video (3 mld dol.). Łączne przychody z usług AVoD pozostałych graczy wyniosą 41,3 mld dol.
- Przełomowym wydarzeniem będzie globalne wdrożenie hybrydowych usług AVoD-SVoD przez najbardziej znane serwisy typu Netflix, Disney+, HBO Max i Paramount+. Tylko te cztery platformy streamingowe wygenerują do 2028 roku przychody AVoD w wysokości 22,6 mld dol. - stwierdził Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.
Netflix i Disney+ z tańszymi pakietami
Na początku listopada największy serwis streamingowy świata wprowadził pakiet z reklamami. Z tańszego planu Netfliksa można korzystać m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii. Na przykład w USA oferta kosztuje 6,99 dol. miesięcznie. To o 13 dol. mniej niż w przypadku najtańszego dotychczas pakietu Basic.
W Niemczech pakiet z reklamami kosztuje 4,99 euro. Subskrypcja obejmuje tylko jedno urządzenie. Maksymalna jakość to 720p HD. Reklamy są emitowane przed i podczas poszczególnych produkcji. Spoty trwają od 15 do 30 sekund. W ciągu godziny nie przekraczają łącznie 5 minut. Na razie nie wiadomo kiedy tańszy plan pojawi się w Polsce. W nowym pakiecie brakuje niektórych produkcji. To m.in. „House of cards”, „The Crown” czy „Breaking bad”.
Zapowiadana od pewnego czasu wersja Disney+ z reklamami wystartuje w USA 8 grudnia. Miesięczna subskrypcja będzie kosztowała 7,99 dolara, czyli tyle ile obecnie trzeba płacić za korzystanie z platformy bez reklam. W 2023 roku opcja ma zadebiutować na innych rynkach. Być może wtedy zadebiutuje także nad Wisłą.
W USA także HBO Max jest oferowany z reklamami. Subskrybenci tańszego pakietu płacą 9,99 dol. miesięcznie zamiast 14,99 dol. Z badania firmy Antenna wynika, że opcję z reklamami wybrało tylko 12 proc. klientów platformy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Przychody usług AVoD przekroczą 91 mld dol. w 2028 roku