Reklama usług finansowych będzie w przyszłości kontekstowa
- Rynek reklamy instytucji finansowych będzie się zmieniał, ponieważ zmienia się rynek mediów, na którym prasa jest w odwrocie, a wszechobecne są urządzenia mobilne - mówi Wirtualnemedia.pl Cezary Kocik, wiceprezes BRE Banku.
- Na rynku finansowym w przyszłości budżety z telewizji i prasy będą się przenosić do internetu (również mobilnego). Z drugiej strony na rynek reklamy mają również wpływ wszelkie zmiany dotyczące instytucji finansowych, takie jak np. fuzje - WBK/Kredyt Bank, Polbank/Raiffeisen, rebranding BRE Banku - komunikowanie tych zmian odbywa się za pomocą mediów o szerokim zasięgu, co zdecydowanie wpływa na wzrost wydatków przede wszystkim w TV. Pytanie, ile kolejnych fuzji/przejęć/zmian jeszcze przed nami? Rynek raczej będzie szedł w stronę konsolidacji niż powstawania nowych podmiotów - mówi Cezary Kocik.
Czy fakt, iż Polacy wciąż nie mają dobrego zdania o instytucjach finansowych, nie będzie swoistym „stoperem” rynku reklamowego? - W naszych strukturach mamy specjalny zespół, który bada zachowania i potrzeby naszych klientów. Myślę, że nie można mówić, że polski klient jest najtrudniejszy. Nasze doświadczenia są dobre. Działamy również na rynku czeskim i słowackim i wydaje mi się, że poziom trudności jest tam podobny - uważa wiceprezes zarządu BRE Banku.
Z kolei Paweł Kucharski, dyrektor BRE Banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej podkreśla, że obecnie mamy do czynienia z istotną zmianą w sposobie konsumpcji mediów. - A co za tym idzie, także zmianą odbioru podstawowych nawet komunikatów marketingowych. Wszechobecna cyfryzacja życia, bycie ciągle on-line - to są wyzwania, z którymi marketerzy ze wszystkich branż, nie tylko bankowej, muszą sobie poradzić. Trzeba się w tym miejscu zastanowić, jak szybciej, taniej i lepiej niż konkurencja dać klientom więcej, a na dodatek, jak przy tym wszystkim odróżnić się na tyle, aby zapaść konsumentom w pamięć - mówi Kucharski.
- Reklama musi się zmieniać, bo standardowy przekaż będzie ginął (to już się dzieje) w natłoku komunikacji. Reklama finansowa także będzie bardziej dopasowana do potrzeb klientów - będzie kontekstowa. Będzie też bardziej mobilna, gdyż jest to szczególnie ciekawy obszar, a do tej pory słabo eksplorowany przez bankowców. Reklama w internecie również się zmienia - obserwujemy odejście od klasycznych form banerowych, czy innych inwazyjnych formatów - w stronę form bardziej angażujących (konkursy, interakcje), opartych na blogosferze - podkreśla Paweł Kucharski.
Z Cezarym Kocikiem, wiceprezesem zarządu BRE Banku oraz Pawłem Kucharskim, dyrektorem banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, rozmawiamy m.in. o specyfice działań komunikacyjnych w sektorze finansowym oraz o tym, czy rynek reklamy produktów bankowych czeka kryzys.
1 2

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Reklama usług finansowych będzie w przyszłości kontekstowa
Nie wiem, w konktekście czego to miało być (puzzle na prawo jazdy? patchwork Apacza? psychodeliczne zabawy Skiby i Konja?), ale wyglądem to odstaje od mojej szerokiej wyobraźni serwisu banku. Funkcjonalnością, niestety, również...