Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób
Korzystanie z internetu deklaruje już 62,7 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 18,9 mln osób - wynika z badania NetTrack. Rośnie popularność Google, YouTube’a i Facebooka, a maleje Allegro, Interii i NK.pl.
Z najnowszego badania NetTrack - zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. - wynika, że z internetu korzysta już 62,7 proc. Polaków. W poprzedniej fali badania (marzec - maj br.) zadeklarowało to 59,7 proc., a we wcześniejszych - 57,5 proc. (listopad ub.r. - styczeń br.) oraz 56,7 proc. (sierpień - październik ub.r.).
Tym samym penetracja sieci pierwszy raz przekroczyła poziom 60 proc. W przeliczeniu na populację Polski liczba internautów jest obecnie szacowana na 18,905 mln osób. To o 1,8 mln więcej niż rok wcześniej.

Niezmiennie ponad dwie trzecie polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad jedna piąta - kilka razy w tygodniu. 96 proc. łączy się z internetem w domu, a 30 proc. - także poza domem.
Zwyczaje | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 68,2% | 68,1% |
kilka razy w tygodniu | 21,8% | 23,0% |
raz na tydzień | 6,1% | 5,0% |
kilka razy w miesiącu | 2,6% | 2,6% |
raz na miesiąc | 0,6% | 0,7% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,7% | 0,6% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 96,2% | 96,3% |
poza domem | 31,6% | 30,7% |
mobilnie, w drodze, w innym miejscu Hot Spot z WiFi | 8,0% | - |
65 proc. polskich internautów stanowią osoby w wieku od 15 do 39 lat, natomiast tylko 7 proc. - ludzie mający 60 lat i więcej. Już 34 proc. użytkowników sieci, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, ma wykształcenie podstawowe lub zasadnicze.
Profil internautów | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 39% |
40-59 lat | 28% | 29% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 14% | 13% |
zasadnicze | 20% | 17% |
średnie | 41% | 41% |
wyższe | 25% | 29% |
Google rozpoznaje już 62,7 proc. polskich internautów (1,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem), Facebooka - 44,9 proc. (wzrost o 6,2 pkt proc. w skali roku), a YouTube’a - 30,5 proc. (w górę o 8,4 pkt proc.). Za to Allegro straciło pod tym względem 4,7 pkt proc., Interia - 1,9 pkt proc., a NK.pl - 3,8 pkt proc.
Analogiczne zmiany nastąpiły w deklarowanej odwiedzalności tych serwisów.
Ranking | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 62,7% | 61,2% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,3% | 54,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 44,9% | 38,7% |
ONET (www.onet.pl) | 42,5% | 41,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 40,2% | 37,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 30,5% | 22,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,4% | 20,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 17,8% | 21,6% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 12,6% | 10,3% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,8% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,8% | 90,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 63,6% | 59,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 62,2% | 65,3% |
ONET (www.onet.pl) | 55,8% | 55,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,2% | 52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 47,2% | 44,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,9% | 32,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 30,5% | 33,8% |
NK.PL (www.nk.pl) | 22,1% | 38,0% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 15,6% | - |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. wyniosła 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 
Dołącz do dyskusji: Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób