Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK
Z internetu korzysta już 59,7 proc. Polaków, czyli prawie 18 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Na popularności zyskują Facebook i YouTube, a tracą NK.pl i Gadu-Gadu.
59,7 proc. to rekordowy poziom penetracji internetu w Polsce, zanotowany w badaniu Nettrack zrealizowanym przez Millward Brown od marca do maja br. W przeliczeniu na populację daje to dokładnie 17 988 180 osób.
W poprzedniej fali badania (listopad 2012 - styczeń 2013) penetracja internetu wyniosła 57,5 proc. (17,3 mln osób), a we wcześniejszych - 56,7 proc. i 16,65 mln osób (sierpień - październik ub.r.), 56,9 proc. i 17,15 mln osób (czerwiec - sierpień ub.r.) oraz 57 proc. i 17,17 mln osób (kwiecień - czerwiec ub.r.).

Zwyczaje polskich internautów nie zmieniły się zbytnio w skali roku. Przy czym z dostępu do sieci poza domem i pracą korzysta już 7,5 proc. wszystkich użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 3,2 proc.
Zwyczaje | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 69,4% | 69,2% |
kilka razy w tygodniu | 21,3% | 22,2% |
raz na tydzień | 5,9% | 5,3% |
kilka razy w miesiącu | 2,3% | 2,3% |
raz na miesiąc | 0,6% | 0,6% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,4% | 0,5% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| ||
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 96,4% | 96,4% |
poza domem | 30,9% | 30,6% |
mobilnie, w drodze, w innymi miejscu Hot Spot z WiFi | 7,5% | 3,2% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Profil internautów | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Płeć | ||
mężczyźni | 50% | 49% |
kobiety | 50% | 51% |
| ||
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 40% |
40-59 lat | 28% | 28% |
60 lub więcej | 6% | 6% |
| ||
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 15% | 15% |
zasadnicze | 19% | 16% |
średnie | 38% | 40% |
wyższe | 28% | 28% |
Wyszukiwarkę Google spontanicznie wymienia ponad 60 proc. polskich internautów, a przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją ponad 90 proc. Sporo na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook (z 36,1 do 40,6 proc. i z 47,4 do 50,8 proc) oraz YouTube (z 23,3 do 26,4 proc. i z 59,6 do 62,8 proc.). Za to duży spadek zanotowała NK.pl, której odwiedzenie w ostatnim miesiącu zadeklarowało poniżej 21 proc. użytkowników (wobec 40,4 proc. rok wcześniej). Sporo straciła też Gadu-Gadu (rozpoznawalność z 15,2 do 12,2 proc., odwiedzalność z 29 do 21,2 proc.).
Ranking | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 61,7% | 62,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,4% | 55,3% |
ONET (www.onet.pl) | 41,2% | 41,8% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 40,6% | 36,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 38,0% | 40,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 26,4% | 23,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 19,1% | 20,8% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,8% | 24,1% |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 12,2% | 15,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 9,6% | 13,3% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,9% | 90,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 67,1% | 66,5% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 62,8% | 59,6% |
ONET (www.onet.pl) | 55,5% | 53,1% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 50,8% | 47,4% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 46,5% | 46,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 32,3% | 32,7% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 31,1% | 35,4% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 21,6% | - |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 21,2% | 29,0% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja br. wyniosła 6 275 osób, a od kwietnia do czerwca ub.r. wyniosła 6866 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK