450 tys. polskich internautów więcej niż przed rokiem. 58 proc. z 5-letnim stażem
Z internetu korzysta obecnie 56,7 proc. Polaków, czyli o 1,4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z najnowszego badania NetTrack. Już 57,7 proc. internautów używa sieci od ponad 5 lat.
Najnowsze badanie NetTrack (sierpień - październik ub.r.) realizowane przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że internautami jest 56,7 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na populację naszego kraju - dokładnie 17,097 mln osób. Tymczasem przed rokiem, w fali badania realizowanej od lipca do września, ta grupa wynosiła 55,3 proc. wszystkich Polaków, czyli 16,65 mln. Tak więc w ciągu 12 miesięcy przybyło ok. 450 tys. użytkowników.
W br. penetracja internetu już jednak nie rośnie, a nawet nieznacznie maleje. Według poprzednich fal NetTracku odsetek użytkowników sieci wynosił bowiem 56,9 proc. (czerwiec - sierpień) i 57 proc. (kwiecień - czerwiec).
Już 57,7 proc. polskich internautów, czyli 5 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, deklaruje, że korzysta z sieci dłużej niż od 5 lat. Natomiast w domu nie robi tego już tylko 3,7 proc.
| Zwyczaje | ||
| VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
| Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
| od 1 miesiąca | 0,1% | 0,1% |
| od 2-3 miesięcy | 0,1% | 0,2% |
| od 4-6 miesięcy | 0,3% | 0,7% |
| od 7-12 miesięcy | 1,4% | 2,1% |
| powyżej 1 roku do 2 lat | 4,1% | 5,2% |
| powyżej 2 lat do 3 lat | 5,5% | 7,3% |
| powyżej 3 lat do 5 lat | 21,5% | 24,8% |
| powyżej 5 lat | 57,7% | 52,7% |
| trudno powiedzieć | 9,5% | 7,3% |
| Jak często korzysta z internetu? | ||
| codziennie lub prawie codziennie | 68,1% | 70,1% |
| kilka razy w tygodniu | 23,0% | 20,2% |
| raz na tydzień | 5,0% | 5,5% |
| kilka razy w miesiącu | 2,6% | 3,0% |
| raz na miesiąc | 0,7% | 0,7% |
| rzadziej niż raz na miesiąc | 0,6% | 0,4% |
| trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| Gdzie korzysta z internetu? | ||
| w domu | 96,3% | 95,1% |
| w pracy | 24,6% | 24,6% |
| w szkole / na uczelni | 6,1% | 5,2% |
| w innym miejscu | 3,2% | 5,1% |
40 lat i więcej ma obecnie 35 proc. polskich internautów, o 2 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast użytkownicy mający powyżej 60 lat stanowią obecnie 6 proc. wszystkich, czyli dwa razy więcej niż 5 lat temu.
| Profil internautów | ||
| VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
| Płeć | ||
| mężczyźni | 49% | 50% |
| kobiety | 51% | 50% |
| Kategoria wieku | ||
| 15-24 lata | 27% | 28% |
| 25-39 lat | 39% | 39% |
| 40-59 lat | 29% | 28% |
| 60 lub więcej | 6% | 5% |
| Poziom wykształcenia | ||
| podstawowe | 13% | 15% |
| zasadnicze | 17% | 16% |
| średnie | 41% | 41% |
| wyższe | 29% | 29% |
Tak jak w poprzednich falach NetTracku, na rozpoznawalności i odwiedzalności wyraźnie zyskują Google, Facebook i YouTube, za to traci NK.pl.
| Ranking | ||
| VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
| Znajomość spontaniczna | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 61,2% | 58,6% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 54,0% | 52,5% |
| ONET (www.onet.pl) | 41,1% | 41,0% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 38,7% | 24,0% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 37,4% | 36,9% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 22,1% | 18,2% |
| NK.PL (www.nk.pl) | 21,6% | 24,7% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 20,3% | 19,5% |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 13,2% | 13,6% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 10,3% | 10,6% |
| Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 90,4% | 87,6% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 65,3% | 65,6% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 59,7% | 54,8% |
| ONET (www.onet.pl) | 55,0% | 54,7% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,0% | 38,2% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,8% | 43,2% |
| NK.PL (www.nk.pl) | 38,0% | 44,7% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 33,8% | 31,0% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 32,5% | 30,5% |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 24,9% | 30,3% |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: 450 tys. polskich internautów więcej niż przed rokiem. 58 proc. z 5-letnim stażem