Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media
Z mobilnego dostępu do internetu korzysta już 16 proc. wszystkich użytkowników sieci w Polsce - wynika z badania World Internet Project. Częściej przeglądają oni strony informacyjne, mapy i e-maile niż serwisy społecznościowe.
Badanie World Internet Project - zrealizowane przez Ipsos na zlecenie Orange Polska i Gazeta.pl - pokazuje, że odsetek polskich internautów korzystających z dostępu mobilnego w ciągu ostatnich dwóch lat się podwoił - z 8 proc. w 2010 roku do 16 proc. w br. Przy czym wśród mężczyzn korzystających z internetu co piąty łączy się z siecią mobilnie, a wśród kobiet - co dziewiąta. Natomiast wśród osób intensywnie używających internetu dostęp mobilny wybiera aż 28 proc.
W mobilnym internecie przeciętny użytkownik spędza prawie pół godziny dziennie - sporo dłużej niż przed rokiem, za to mniej więcej tyle samo co dwa lata temu.
>>> Dwie trzecie Polaków to internauci. Wzrosty na wsi i wśród osób zajmujących się domem

Mobilny dostęp do sieci to domena młodych użytkowników. Wśród internautów w wieku 40 lat i więcej korzysta z niego tylko 6-7 proc., a wśród internautów z grupy wiekowej 60+ - zaledwie 2 proc.
>>> Polski internauta 15,5 godziny tygodniowo w sieci. Dłużej niż przed telewizorem

Użytkownicy internetu mobilnego najczęściej po prostu przeglądają w nim serwisy, a nieco rzadziej korzystają z map i poczty e-mailowej. Na serwisy społecznościowe zagląda dwa razy mniej internautów mobilnych niż na jakiekolwiek strony.

Badanie - w ramach realizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl projektu World Internet Project - zostało przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej Polaków metodą wywiadów indywidualnych w domach respondentów. W tym roku sondaż zrealizowano w maju i kwietniu na grupie 2007 osób.
Przy czym należy zaznaczyć, że różnica w odsetku użytkowników internetu w kolejnych latach może wynikać z odmiennej metodologii badań: w roku 2010 przyjęto, że mogła zaistnieć możliwość nadreprezentacji internautów wynikająca z procesu rekrutacji, w związku z czym wyniki były ważone tak, aby odsetek internautów był taki sam jak w badaniu Omnibus. W kolejnych dwóch falach badania (2011 i 2012) metodologia została zmieniona tak, że można było zrezygnować z ważenia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media