17,15 mln Polaków to internauci. Pierwszy spadek od lat
Według badania NetTrack za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., czyli 17,147 mln osób w przeliczeniu na populację. To nieco mniej niż w poprzedniej fali badania.
W NetTracku za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., a estymacja na populację - 17,147 mln osób, podczas gdy w fali badania za kwiecień – czerwiec br. te wskaźniki miały wartość 57 proc. i 17,17 mln osób (zobacz szczegóły). To pierwszy od lat spadek zasięgu internetu w Polsce w NetTracku. W ostatnich lata co prawda odsetek i liczba internautów nie rosły już tak dynamicznie jak w latach 2002-2010, ale z fali na falę badania wykazywały niewielkie wzrosty.
>>> Google i Facebook rosną, Onet i NK.pl sporo w dół
Już ponad 55 proc. polskich internautów deklaruje, że korzysta z sieci dłużej niż od 5 lat. Tylko 3,3 proc. zagląda do internetu rzadziej niż raz w tygodniu, a jedynie 2,8 proc. nie robi tego w domu.
| Zwyczaje | ||
| VI - VIII 2012 | VII - IX 2011 | |
| Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
| od 1 miesiąca | 0,1% | 0,1% |
| od 2-3 miesięcy | 0,1% | 0,2% |
| od 4-6 miesięcy | 0,4% | 0,4% |
| od 7-12 miesięcy | 1,5% | 2,1% |
| powyżej 1 roku do 2 lat | 3,9% | 5,2% |
| powyżej 2 lat do 3 lat | 5,6% | 7,3% |
| powyżej 3 lat do 5 lat | 21,5% | 24,8% |
| powyżej 5 lat | 56,1% | 52,7% |
| trudno powiedzieć | 10,8% | 7,3% |
| Jak często korzysta z internetu? | ||
| codziennie lub prawie codziennie | 68,8% | 70,1% |
| kilka razy w tygodniu | 22,2% | 20,2% |
| raz na tydzień | 5,7% | 5,5% |
| kilka razy w miesiącu | 2,1% | 3,0% |
| raz na miesiąc | 0,6% | 0,7% |
| rzadziej niż raz na miesiąc | 0,6% | 0,4% |
| trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| Gdzie korzysta z internetu? | ||
| w domu | 97,2% | 95,1% |
| w pracy | 24,1% | 24,6% |
| w szkole / na uczelni | 5,8% | 5,2% |
| w innym miejscu | 2,7% | 5,1% |
Profil demograficzny polskich internautów w ciągu roku zmienił się minimalnie.
| Profil internautów | ||
| VI - VIII 2012 | VII - IX 2011 | |
| Płeć | ||
| mężczyźni | 49% | 50% |
| kobiety | 51% | 50% |
| Kategoria wieku | ||
| 15-24 lata | 27% | 28% |
| 25-39 lat | 39% | 39% |
| 40-59 lat | 29% | 28% |
| 60 lub więcej | 6% | 5% |
| Poziom wykształcenia | ||
| podstawowe | 13% | 15% |
| zasadnicze | 16% | 16% |
| średnie | 41% | 41% |
| wyższe | 29% | 29% |
W skali roku sporo na rozpoznawalności zyskały Google, Allegro, Wirtualna Polska i YouTube, a dużo zyskał Facebook, za to trochę straciła NK.pl. Facebooka raz w miesiącu odwiedza już połowa polskich internautów, a NK.pl - już poniżej 40 proc.
| Ranking | ||
| VI - VIII 2012 | VII - IX 2011 | |
| Znajomość spontaniczna | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 61,2% | 58,6% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 55,6% | 52,5% |
| ONET (www.onet.pl) | 41,4% | 41,0% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 40,1% | 36,9% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 36,7% | 24,0% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 23,2% | 18,2% |
| NK.PL (www.nk.pl) | 22,6% | 24,7% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 20,9% | 19,5% |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 14,7% | 13,6% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,6% | 10,6% |
| Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 90,4% | 87,6% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 66,5% | 65,6% |
| YOUTUBE (www.youtube.pl) | 59,9% | 54,8% |
| ONET (www.onet.pl) | 54,8% | 54,7% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 50,9% | 38,2% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 45,3% | 43,2% |
| NK.PL (www.nk.pl) | 39,7% | 44,7% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 33,4% | 31,0% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 32,6% | 30,5% |
| GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 26,7% | 30,3% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia br. wyniosła 6 841 osób, a od lipca do września 2011 roku - 6437 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: 17,15 mln Polaków to internauci. Pierwszy spadek od lat