Resort cyfryzacji i NASK w kampanii radzą, jak dbać o bezpieczeństwo w internecie
Ministerstwo Cyfryzacji i NASK rozpoczęły kampanię informacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK skupia się na informowaniu społeczeństwa, że należy przestrzegać kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa w świecie cyfrowym. Te zasady to: stosowanie długich haseł do kont w internecie (ze znakami specjalnymi, cyframi, dużymi i małymi literami), używanie różnych haseł logowania w różnych miejscach w sieci oraz dwuetapowe uwierzytelnianie.
Kampania, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, ma formę 5-odcinkowego serialu. W każdym spocie przedstawione jest jedno cyberzagrożenie i kilka praktycznych wskazówek dla osób, które mogą napotkać podobną sytuację.
„Ta kampania to niezbędny element naszej pracy, w której uczymy internautów identyfikacji i dobrych praktyk w obliczu licznych zagrożeń cyberbezpieczeństwa. Skupiamy się w niej na przedstawieniu schematów, które cały czas są powtarzane przez przestępców, i które mogą pojawić się w przestrzeni naszych internetowych aktywności” – podkreśla Sebastian Kondraszuk, szef CERT Polska w NASK.
Janusz Cieszyński: nowela ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wzmocni pozycję zespołów reagowania na incydenty
Dbajmy o bezpieczeństwo haseł
W pierwszym odcinku bohater wykazuje się niefrasobliwością co do bezpieczeństwa hasła. W trakcie rozmowy telefonicznej przedyktowuje początek swojego hasła tak głośno, że przez otwarte okno słyszy je wiele postronnych osób na osiedlu.
Przed poważnym błędem - ujawnieniem pełnego hasła - powstrzymuje go sąsiad. "Z hasłem internetowym jest jak z zamkiem do drzwi. Słabe stwarza szanse na włamanie. Stosuj więc trzy proste zasady - długie hasła, minimum 14 dużych i małych znaków, używaj różnych haseł do różnych usług w włącz weryfikację dwuetapową" - radzi w spocie bohater.
Jutro ruszamy z kolejną kampanią promującą bezpieczeństwo w sieci. Tym razem - 3 zasady dotyczące haseł:
— Janusz Cieszyński (@jciesz) June 28, 2023
1️⃣minimum 14 znaków (duże/małe literki, cyfry, znaki specjalne)
2️⃣każde hasło inne (menedżery haseł!)
3️⃣dwuetapowe uwierzytelnianie
Oglądajcie i udostępniajcie⤵️ pic.twitter.com/XfeuHaCP01
„Cyberprzestępcy są bardzo aktywni i musimy się liczyć z tym, że będą coraz bardziej pomysłowi. Dlatego tak istotna jest stała edukacja użytkowników internetu, zarówno w kwestii stosowania bezpiecznych haseł, jak i uważnego korzystania z sieci. Zachęcam do dzielenia się tą wiedzą z rodziną i przyjaciółmi, ponieważ każdy z nas może paść ofiarą takiego oszustwa” – podkreśla minister cyfryzacji Janusz Cieszyński.
Inny ze spotów ostrzega przed oszustwami wykorzystującymi szybkie przelewy. Przestępcy są w stanie przejąć konto naszego znajomego w portalu społecznościowym i – prosząc o pilne przesłanie pieniędzy – wyłudzić od nas dane oraz środki finansowe. Dlatego w spocie pojawia się przypomnienie, aby nie działać pochopnie, sprawdzić wiarygodność linków w otrzymanych wiadomościach oraz upewnić się, czy prośba od znajomego jest prawdziwa.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Resort cyfryzacji i NASK w kampanii radzą, jak dbać o bezpieczeństwo w internecie
Co za przypadek
[url=http://www.goldengoose.us.org]ggdb[/url]