Robert Kubica stracił na wartości
Marki sponsorujące BMW Sauber - zespół Formuły 1, w którym startujeRobert Kubica - osiągają coraz mniejsze korzyści reklamowe zrelacji telewizyjnych - wynika z danych Pentagon Research. Wiążesię to z malejącą oglądalnością wyścigów.
Sponsorzy zespołu BMW Sauber, w którym jeździRobert Kubica, dzięki relacjom w polskich stacjachtelewizyjnych z pierwszego wyścigu w bieżącym roku - Grand PrixAustralii - zaoszczędzili na reklamach 1,72 mln zł. Ekspozycje tychmarek podczas transmisji z kolejnego wyścigu - GP Malezji -osiągnęły wartość marketingową 711 tys. zł, która następnie niecowzrosła (1,23 mln zł podczas relacji z GP Chin), ale późniejustabilizowała się na niskim poziomie: 623 mln zł (GP Bahrajnu),616 mln zł (GP Hiszpanii) i 613 mln zł (GP Monako).
Ten spadek telewizyjnej wartości sponsoringu BMWSauber wiąże się ze słabymi wynikami osiąganymi przezzawodników tego teamu - w tym Roberta Kubicę - i wynikającą z tegomalejącą oglądalnością kolejnych transmisji. Relację z pierwszegowyścigu w tym roku (GP Australii 29 marca) oglądało w polskiejtelewizji (wg danych AGB Nielsen Media Research) 2,5 mln osób,natomiast transmisję z GP Monako (24 maja) - 1,8 mln widzów.
Badanie opiera się na prowadzonym przez Pentagon Researchmonitoringu programów sportowych emitowanych w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Robert Kubica stracił na wartości