40 proc. Polaków nie słyszało o RODO, wg 30 proc. firmy dobrze chronią dane klientów
40 proc. Polaków przyznaje, że nie słyszało o RODO - nowej regulacji o ochronie danych osobowych. Tylko co dziesiąty Polak twierdzi, że zna w jakimś stopniu jej szczegóły. Jednocześnie niespełna 1/3 badanych ma zaufanie do firm i instytucji w kontekście bezpieczeństwa ich danych osobowych, a połowa twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane były wykorzystywane bez ich zgody - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że konsumenci raczej nie interesują się tym tematem i niewielki odsetek z nich zna więcej szczegółów z nim związanych. Zdecydowanie najmniej zorientowane w tej kwestii są osoby najmłodsze (18-24 lata), a najbardziej - osoby powyżej 35. roku życia.

30% badanych uważa, że firmy i instytucje dobrze chronią ich dane. Bardziej ufni w stosunku do firm i instytucji są mężczyźni - 36% z nich ocenia stopień chronienia ich danych przez firmy jako wysoki. Najwyższy (45%) jest odsetek osób ufnych wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata). Z kolei najmniej zaufania mają najstarsze badane osoby (45-55 lat) - tylko 17% z nich wierzy w dobrą ochronę swoich danych.

Połowa badanych (49%) twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane zostały bezprawnie wykorzystane, czy to w formie e-maila, SMS-a, czy telefonu - przez firmy, którym ich nie podawali. 4% badanych twierdzi, że dokonano lub próbowano dokonać oszustwa z wykorzystaniem ich danych osobowych. Zdecydowanie najmniej zdarzeń związanych z bezprawnym wykorzystaniem danych osobowych odnotowały osoby z najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata).

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w kwietniu 2018 r., metodą CAWI (ankiety online), na reprezentatywnej pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania próbie N=908 Polaków w wieku od 18 do 55 lat.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 40 proc. Polaków nie słyszało o RODO, wg 30 proc. firmy dobrze chronią dane klientów
Nie dawajcie zarobic animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, kasujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portalom, ktore robia nas w bambuko.
DeRick
Nie dawajcie zarobic animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, kasujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portalom, ktore robia nas w bambuko.
DeRick
Nie dawajcie zarobic animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, kasujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portalom, ktore robia nas w bambuko.
DDeerriicckk