Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)
„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za I półrocze 2014 roku.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2014 roku sięgało 13,42 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,66 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,76 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,88 pkt. proc. do 9,51 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,19 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,58 pkt. proc. do poziomu 3,82 proc.
Wiek: 15-75 lat | styczeń 2014 : czerwiec 2014 | styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Tytuł | procent respondentów | |
Fakt | 13,42% | 11,66% |
Gazeta Wyborcza | 9,51% | 11,39% |
Super Express | 5,19% | 5,39% |
Metro | 3,82% | 4,40% |
Przegląd Sportowy | 3,55% | 3,38% |
Rzeczpospolita | 2,34% | 3,08% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,84% | 2,14% |
Nasze Miasto | 1,47% | 1,22% |
Gazeta Podatkowa | 0,67% | 0,69% |
Sport | 0,40% | 0,49% |
Puls Biznesu | 0,28% | 0,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,07% | 0,19% |
W grupie wiekowej 16-59, stosowanej od niedawna przez Izbę Wydawców Prasy (więcej na ten temat) dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki.
Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat | styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
Tytuł | procent respondentów |
Fakt | 12,34% |
Gazeta Wyborcza | 9,71% |
Super Express | 4,78% |
Metro | 4,17% |
Przegląd Sportowy | 3,78% |
Rzeczpospolita | 2,44% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,01% |
Nasze Miasto | 1,50% |
Gazeta Podatkowa | 0,73% |
Sport | 0,36% |
Puls Biznesu | 0,34% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,09% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)