Rozpoczyna działalność kuria marketerów, chce zmiany badań mediowych. Za projekt odpowiada Tadeusz Żórawski
W ramach IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy rozpoczęła działalność kuria marketerów zrzeszająca największych reklamodawców w Polsce. Pierwszym projektem, jaki będzie realizowany z jej inicjatywy jest przygotowanie założeń do badania mediów, które w większym stopniu będzie odpowiadało na potrzeby reklamodawców. Projekt ten poprowadzi Tadeusz Żórawski.
W ubiegłym roku IAA Polska zaprezentowało „rekomendacje dla polskiego rynku reklamy” - dokument, który był podsumowaniem blisko rocznych obrad tzw. reklamowego okrągłego stołu, czyli forum dyskusyjnego przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: marketerów, agencji reklamowych, domów mediowych, audytorów mediowych i mediów. W rekomendacjach wskazano cztery czynniki, które spowalniają rozwój polskiego rynku reklamy. Jednym z nich był brak instytucjonalnej reprezentacji marketerów.
I dlatego też w poniedziałek ogłoszono powstanie ogólnopolskiej reprezentacji największych reklamodawców na bazie kurii marketerów IAA Polska. W spotkaniu inauguracyjnym udział wzięło ok. 40 przedstawicieli marketerów z pierwszej setki największych reklamodawców.
Mają oni do dyspozycji, udostępnione przez IAA, takie zasoby, jak struktura organizacyjna, osoby, również środki finansowe znajdujące się w dyspozycji stowarzyszenia. Jednocześnie ustalono, że kuria marketerów zachowa autonomię w stosunku do stowarzyszenia, tzn. będzie miała prawo podejmować własne inicjatywy, formułować własne stanowiska itp.
Działalność kurii przez najbliższy rok będą animowali członkowie zarządu IAA Polska reprezentujący marketerów: Bartosz Dobrzyński (P4 Play), Ania Jakubowski (Marie Brizard Wine & Spirits) i Rafał Jakubowski (mBank).
- Reprezentacja marketerów powstała m.in. po to, żeby artykułować potrzeby tej grupy podmiotów wobec innych uczestników rynku komunikacji marketingowej - powiedział Rafał Jakubowski z mBanku. Dodał, że jedną z najbardziej pilnych jest zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, żeby w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów, by przede wszystkim informowały o ROI (Return On Investment, czyli zwrot z inwestycji - red.) z poszczególnych kanałów komunikacji. Zdaniem Jakubowskiego „badania mediowe w obecnym kształcie realizują tę potrzebę w sposób niewystarczający.”
Aktualnie zaprezentowano wstępny harmonogram realizacji I etapu przygotowań do opracowania koncepcji badań mediowych obejmujących na razie media elektroniczne. Projekt na bieżąco będzie konsultowany z mediami, domami mediowymi i agencjami badawczymi. Na wrzesień br. zaplanowano prezentację uzgodnionych założeń do briefu na badanie mediów elektronicznych oraz rekomendacji dotyczących sposobu finansowania i formy organizacyjnej podmiotu zamawiającego badanie.
- Nie jest jeszcze ustalone, czy w efekcie marketerzy będą chcieli nowych badań czy ewentualnej modyfikacji obecnych. Pierwszym krokiem będzie przegląd tego co jest dostępne na rynku i za granicą, jakie są możliwości i wtedy marketerzy ustalą co dalej - informuje Wirtualnemedia.pl Żórawski.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Rozpoczyna działalność kuria marketerów, chce zmiany badań mediowych. Za projekt odpowiada Tadeusz Żórawski
Oto, co robilem .......... >>>>>>>>>>>>>>>>>>> www.Earn55.com