Rusza nowy serwis TVN24+. "Zawsze jest coś do dodania"
Niedawne odświeżenie portalu tvn24.pl to dopiero pierwszy krok w zmianach oferty newsowej TVN Warner Bros. Discovery. W czwartek 24 kwietnia ruszy nowy serwis TVN24+, która połączy m.in. dotychczasową ofertę subskrypcyjną serwisu TVN24 GO (ta marka znika) i treści premium portalu tvn24.pl. Użytkownicy będą mogli liczyć na nowe programy dziennikarzy TVN24 i nowe funkcje.

Internet w ostatnich kilkunastu latach stał się wiodącym medium informacyjnym. Duże portale postawiły na jakościowe teksty, cały czas przybywa kolejnych kanałów i programów na YouTube, rozwijają się podcasty. Jednocześnie za treści newsowe i publicystyczne w sieci coraz częściej płacimy. Swoje płatne oferty subskrypcyjne mają m.in. „Gazeta Wyborcza”, która zbudowała rynek i odniosła ogromny sukces czy Onet, oferujący szeroką paletę treści z mediów RASP pod szyldem Onet Premium. Na paywalle stawiają też m.in. serwisy tematyczne.
Od 2019 roku także TVN24 posiada płatną usługę streamingową TVN24 GO, która pozwala na oglądanie i słuchanie kanałów TVN24 i TVN24 BiS, daje dostęp do programów z ich anten oraz do programów tworzonych specjalnie do sieci i okazjonalnych transmisji. Pandemia czy gorąca wydarzenia polityczne ostatnich lat w Polsce napędzały popularności serwisowi TVN24 GO, choć tajemnicą pozostaje jego liczba subskrybentów. Teraz przyszedł jednak czas na poważne zmianą.
Koniec marki TVN24 GO
– Marka TVN24 GO znika, bo nie odzwierciedla wszystkiego, co dziennikarsko tworzymy w subskrypcyjnej ofercie cyfrowej. Uznaliśmy, że musimy to rozszerzyć, uzupełnić o nowe elementy. Oprócz treści live stream i wideo znanych z GO, w nowej ofercie będą także teksty i dużo większa obecność audio – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mateusz Sosnowski, redaktor naczelny tvn24.pl.
Portal tvn24.pl towarzyszy stacji TVN24 już od 18 lat, w marcu zyskał on nową szatę graficzną, nowe logo inny układ treści. To jedna z czołowych stron newsowych w Polsce. Według badania Mediapanel część informacyjno-publicystyczna tvn24.pl miała w lutym tego roku 7,54 mln użytkowników, co dało trzecie miejsce w tej kategorii (dane wraz ze stronami lokalnymi i pogodą).
Od dawna w tvn24.pl poza newsami przeczytamy też teksty śledcze, analizy, wywiady oznaczone jako premium i dostępne po zalogowaniu. Jak podkreśla Mateusz Sosnowski, dotąd nie funkcjonowały one jako oddzielna marka.
Te różne odsłony działań wokół szerszych formatów i bardziej pogłębionych treści, TVN Warner Bros. Discovery postanowił połączyć pod marką TVN24+. Promuje go hasłem "Zawsze jest coś do dodania".
- To nowy produkt, który łączy w sobie wszystko, co najlepsze w naszej ofercie newsowej: dwie telewizje informacyjne TVN24 i TVN24 BiS, dodatkowe transmisje, ofertę audio i podcasty, programy w modelu wideo na żądanie, w tym także produkcje własne, i teksty premium. TVN24+ to łatwa do zapamiętania marka, z dwoma prostymi pakietami subskrypcyjnymi. Jeden z reklamami, drugi bez nich – mówi Wirtualnemedia.pl Sosnowski.
Nowe programy dziennikarzy TVN24
Poza biblioteką programów z telewizji („Fakty”, „Superwizjer” czy „Czarno na Białym”), dotychczasowymi formatami znanymi z TVN24 GO jak "Monika Olejnik. Otwarcie", „Sejm Wita” Radomira Wita czy „Bez polityki” Piotra Jaconia, w TVN24+ pojawią się nowe programy. Ich autorami będą dziennikarze TVN i TVN24 m.in. Konrad Piasecki, Arleta Zalewska, Joanna Kryńska czy Wojciech Bojanowski.
Materiały w TVN24+ będzie można łatwo przełączać pomiędzy audio a wideo, użytkownik będzie mógł dostosowywać prędkość ich odtwarzania, a także kontynuować oglądanie na różnych urządzeniach (mobile, desktop, smart TV). Dzięki TVN24+, wszystkie artykuły na portalu tvn24.pl będzie można zarówno przeczytać jak i odsłuchać w wersji dźwiękowej. Pojawi się też możliwość obserwowania wybranych autorów i programów czy korzystania z dedykowanych newsletterów tematycznych.
– TVN Warner Bros. Discovery konsekwentnie inwestuje w rozwój cyfrowy, a ten rok będzie czasem innowacji w ofercie digitalowej TVN24. Nowa odsłona portalu tvn24.pl oraz start TVN24+ są częścią i kolejnym rozdziałem w długofalowej strategii digitalowej TVN. TVN24+ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, oferując im bogactwo treści w jednym, łatwo dostępnym ekosystemie. Jednocześnie gwarantując dziennikarstwo najwyższej próby, dostosowane do potrzeb odbiorcy cyfrowego - podsumowuje Kasia Kieli, president & managing director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.
TVN24+ z dwoma pakietami subskrypcji
Ile za to zapłacimy? W ramach nowego serwisu TVN24+ dostępne będą dwa pakiety - z reklamami oraz bez reklam. Stacja nie ujawnia cen jeszcze cen. Dostęp do TVN24 GO obecnie kosztuje 15 zł na 30 dni, przy zakupie na rok trzeba zapłacić 150 zł. Migracja dotychczasowych subskrybentów TVN24 GO do TVN24+ odbędzie się bez zmiany warunków, automatycznie do pakietu bez reklam.
Startowi TVN24+ towarzyszy kampania reklamowa przygotowana przez dział marketingu TVN Warner Bros. Discovery. We własnym ekosystemie pojawi się na antenach telewizyjnych oraz w online. Kampania w mediach zewnętrznych opiera się na multikanałowej strategii, w której wykorzystano obecność w mediach takich jak online, prasa, radio, digital outdoor oraz outdoor. W kampanii zostały wykorzystane nowoczesne rozwiązania, takie jak druk soczewkowy czy technologia AR.
To nie koniec zmian w ofercie newsowej TVN WBD. Jak już informowaliśmy, wkrótce kanał TVN24 ruszy z nowym studiem, w którym zainstalowano ogromny wideowall. - To jest największy taki ekran w studiu newsowym. 100 metrów kw. Większych nie ma. A do tego 4 metry wysokości – powiedział na udostępnionym w lutym nagraniu gospodarz “Faktów” Piotr Kraśko. Remont powierzchni trwa od wakacji zeszłego roku.
Dołącz do dyskusji: Rusza nowy serwis TVN24+. "Zawsze jest coś do dodania"