Rynek przeglądarek: Chrome ze spadkiem, Firefox wciąż liderem w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w styczniu br. zanotował spadek udziału w rynku, ale mimo to powiększył przewagę nad drugim w rankingu Internet Explorerem. Na polskim rynku aplikacji Google uciekł na więcej niż 1 pkt. proc. liderujący Firefox.
Z danych StatCounter wynika, że w styczniu br. Chrome miał w skali globalnej 43,67 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,92 proc. w grudniu ub.r.
Pomimo tego przeglądarka Google powiększyła przewagę nad drugim w rankingu Internet Explorerem, który zanotował jeszcze większy spadek - z 23,24 proc. do 22,85 proc.
Rynkowy udział trzeciego w zestawieniu Firefoxa zmalał z 18,95 proc. do 18,9 proc., natomiast wyraźny wzrost - z 9,14 proc. do 9,73 proc. - odnotowała czwarta na liście przeglądarka Safari firmy Apple. Czołową piątkę zamyka Opera (1,3 proc. - spadek o 0,01 pkt. proc.).

W Polsce prowadzi Firefox, który między grudniem a styczniem zanotował wzrost z 40,14 proc. do 40,3 proc. udziału w naszym rynku. Stracił natomiast Chrome - z 39,5 proc. do 39,02 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,92 proc., wzrost o 0,01 pkt. proc.), Opera (6,8 proc., wzrost o 0,16 pkt. proc.) oraz Safari (1,97 proc., wzrost o 0,04 pkt. proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek: Chrome ze spadkiem, Firefox wciąż liderem w Polsce