„Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam
We wrześniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Fakt” i „Echo Miasta”, a największy wzrost osiągnął „Super Express”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że 4,5 proc. to spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet bez autopromocji. Z uwzględnieniem autopromocji te przychody zmniejszyły się o 3 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję wzrosły o 27,7 proc.
>>> Wszystkie dzienniki tracą, najwięcej „Rzeczpospolita”
Wśród czołowych gazet największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały we wrześniu „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 23,3 proc., darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15,5 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 15,1 proc. Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) - o 8 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - o 1,2 proc.
>>> Dzienniki regionalne dalej tracą czytelników - liderem „Gazeta Pomorska”
Z drugiej strony wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) były o 8,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam 12,8 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 19,8 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) były aż o 24,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
| Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
| IX.2011 | IX.2010 | |
| Gazeta Wyborcza | 66 556 294 zł | 72 326 998 zł |
| Polska | 28 481 060 zł | 28 813 687 zł |
| Fakt | 20 576 024 zł | 24 243 323 zł |
| Rzeczpospolita | 13 518 839 zł | 17 624 029 zł |
| Metro | 11 670 850 zł | 10 342 740 zł |
| Super Express | 10 975 005 zł | 8 830 045 zł |
| Dziennik Gazeta Prawna | 7 451 354 zł | 6 891 540 zł |
| Gazeta Pomorska | 4 422 581 zł | 3 690 802 zł |
| Puls Biznesu | 4 293 080 zł | 3 928 280 zł |
| Echo Miasta | 4 239 467 zł | 5 015 758 zł |
| monitorowane tytuły razem | 212 903 178 zł | 222 878 978 zł |
| monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 226 384 962 zł | 233 437 979 zł |
| monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 481 784 zł | 10 559 001 zł |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam